• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
19

یادواره شهدای روحانی شهرستان دهاقان برگزار شد

  • کد خبر : 5409
  • 04 خرداد 1401 - 10:42
یادواره شهدای روحانی شهرستان دهاقان برگزار شد
سیناخبر- نماینده مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیراز: یادواره، معرفی نقش عظیم و بزرگ شهدای روحانی و تقویت و نهادینه سازی جهاد و شهادت در حوزه علمیه و جامعه است.

به گزارش روز چهارشنبه سیناخبر به مناسبت برگزاری کنگره ۵۹۰ شهید روحانی استان اصفهان، یادواره شهدای روحانی شهرستان دهاقان با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حمید محمودیان نماینده مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیراز، جمشیدیان فرماندار، حجت الاسلام والمسلمین رضوانی امام جمعه، سرهنگ یعقوبی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج، حجت الاسلام اسماعیلی رئیس حوزه علمیه، سرکار خانم جابری انصاری سرپرست بنیاد شهید و امور ایثارگران و جمعی از مسئولین اداری و خانواده‌های معظم شهدای روحانی در محل مصلای نماز جمعه شهرستان دهاقان برگزار شد.

حجت‌الاسلام حمید محمودیان در سخنان پیش از خطبه نماز عبادی سیاسی جمعه در مراسم یادواره شهدای طلاب و روحانی شهرستان دهاقان با اشاره به اینکه هدف از برگزاری این یادواره تببین و ترویج نقش و پیشتازی شهدای روحانی در انقلاب اسلامی بخصوص جلوه ایثار و شهادت است، اظهارکرد: این یادواره معرفی نقش عظیم و بزرگ شهدای روحانی و تقویت و نهادینه سازی جهاد و شهادت در حوزه علمیه و جامعه است.

حجت الاسلام محمودیان در ادامه با بیان اینکه روحانیون در هشت سال دفاع مقدس همواره در میان رزمندگان سخنرانی و به فعالیت تبلیغی می‌پرداختند و بعضی از روحانیون با لباس رزم در صحنه‌های نبرد پا به پای رزمندگان اسلام حضور داشتند و وظیفه ما است که به وصایای شهدا عمل کنیم و در این راه قدم برداریم؛ بر ضرورت توجه به وصیت‌نامه شهدای روحانی که در آن به تبعیت از ولایت، قرآن و دین سفارش شده است تأکید کرد.

در ادامه حجت الاسلام و المسلمین رضوانی امام جمعه شهرستان دهاقان با بیان اینکه روحانیت همیشه در تمامی عرصه‌های فرهنگی دفاع مقدس در صحنه بوده و هست، ابراز کرد: جامعه روحانیت که مخاطبانشان مردم است می‌گویند که در تمامی لحظه‌ها و عرصه‌ها در کنار مردم هستیم.

وی در ادامه تبیین درست جایگاه شهدای روحانیت در دوران هشت سال دفاع مقدس در جامعه را ضروری دانست و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را به عنوان یکی از بزرگ‌ترین اهدافی برشمرد که با برگزاری یادواره‌ها و کنگره‌های بزرگداشت شهدا میسر می‌شود.

جمشیدیان فرماندار شهرستان دهاقان نیز در سخنانی با توجه به سرمایه‌گذاری بسیار زیاد دشمن برای گرفتن روحیه ایثار و شهادت از جوانان کشور، ضمن تأکید بر تکریم و تجلیل از خانواده معظم ایثارگران و لزوم دیدار مستمر با خانواده‌های شهدا، ایثارگران و آزادگان که از سرمایه‌های اصلی نظام انقلاب اسلامی هستند؛ گفت: آسایش و آرامشی که در جامعه حکم فرماست، مدیون همین فداکاری و ایثارگری‌های خانواده معظم شهیدان، جانبازان، ایثارگران، رزمندگان و آزادگان است که پاداش آنان نزد خدا محفوظ خواهد بود.

شهرستان دهاقان ۵ شهید روحانی به نظام مقدس جمهوری اسلامی تقدیم کرده است که شهید حجت الاسلام و المسلمین محمدتقی بشارت (نماینده مجلس شورای اسلامی و نماینده امام در بنیاد شهید) به‌عنوان شهید ترور از شهدای شاخص روحانی استان اصفهان می باشد.

لینک کوتاه : https://sinakhabar.ir/?p=5409

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.