• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
46

گورش، یکی از انواع کشتی های سنتی و ورزش ملی و پهلوانی اکثر کشورهای آسیایی است

  • کد خبر : 1271
  • 07 بهمن 1399 - 9:53
گورش، یکی از انواع کشتی های سنتی و ورزش ملی و پهلوانی اکثر کشورهای آسیایی است
سیناخبر- گورش، یکی از انواع کشتی های سنتی و ورزش ملی و پهلوانی اکثر کشورهای آسیایی است. در این مصاحبه با این رشته بیشتر آشنا خواهید شد.

کشتی از قدیمی ترین و مهیج ترین ورزش ها است که از دوره ماقبل تاریخ تا کنون مورد استفاده است و در این نوع ورزش دو انسان به صورت غیر مسلح با یکدیگر به مبارزه می پردازند.

ورزشکاران شهرضایی نیز در رشته های مختلف این ورزش در حال فعالیت هستند و افتخار آفرینی های بسیاری کرده اند.

از جمله قهرمانان این رشته جوانی است که در کارنامه ورزشی خود مقام برنز مسابقات اسیایی سال ۹۶  را دارد.

لطفا خودتون را معرفی کنید.

اسماعیل امیری ، متولد و ساکن شهرستان شهرضا ، تاریخ تولد ۱۳۶۹و دارای کارشناس ارشد مدیریت ورزشی از دانشگاه اصفهان هستم.

در چه رشته هایی  از کشتی فعالیت می کنید؟

در رشته کشتی آزاد و فرنگی و کشتی های سنتی (گورش ، آلیش و پهلوانی و …) فعالیت دارم .

کمی درباره این رشته ورزشی توضیح دهید.

رشته اصلی من کشتی گورش است که این رشته یکی از انواع کشتی های سنتی و ورزش ملی و پهلوانی اکثر کشورهای آسیایی می باشد که در مراسمات و جشن های عروسی در ایلات مختلف برگزار می شود که از برندگان مسابقه با جوایزی همچون (شتر ، اسب و …)تجلیل می شود.

فنون این کشتی با استفاده از شالی است که هر دو مبارز به کمر خود بسته اند و هر کشتی گیر که موفق شود پشت حریف خود را به تشک بچسباند پیروز میدان می شود.

تاکنون به چه مقام هایی در این رشته دست یافته اید؟

در کشتی های فرنگی و آزاد چندین مدال در سطح استان و کشور در سطح دانشجویان به دست آوردم و در کشتی سنتی موفق به مدال طلای مسابقات انتخابی تیم ملی در سال ۱۳۹۶ شدم و ملی پوش ایران در سه رشته در بازیهای آسیایی داخل سالن ترکمنستان (عشق آباد ۲۰۱۷) شدم که در این مسابقات صاحب مدال برنز دسته وزنی ۶۸ کیلوگرم کشتی گورش سبک آزاد و دو مقام پنجمی در رشته گورش سبک فرنگی و کشتی با کمربند شدم.

اولین مشوق و مربی شما چه کسی است؟

مشوق اصلی من پدر و مادرم هستند که در تمامی مراحل زندگی پشتیبانم بودند و اولین مربی و مربی سازنده ام  در کشتی جناب آقای محمود رضا باوفا و مربی بدنسازیم جناب آقای علیرضا امیری می باشد که جا داره در اینجا از زحمات آنها تقدیر و تشکر کنم.

امکانات این ورزش در شهرضا چگونه است؟

مهمترین مشکلی که در ورزش کشتی در شهرستان شهرضا وجود دارد نبود خانه کشتی و امکاناتی از قبیل (آدمک کشتی و وسایل بدنسازی تخصصی در باشگاه و امکانات بهداشتی از جمله حمام و ..) می باشد.

استقبال جوانان و خردسالان از این ورزش چگونه است؟

 استقبال کمی در میان خردسالان در این رشته مهیج و ملی برخوردار است و به همین دلیل در سالهای اخیر با نبود کمیت و کیفیت در رده سنی پایه مواجه هستیم .

یک خاطره تلخ یا شیرین از دوران ورزشی شما؟

خاطرات ورزشی همگی شیرین هستند حتی زمانی که زمین می خوری یا آسیب می بینی ، چون در مسیر هدف قرار گرفتی و باید لذت افت و خیز ها رو ببری تا دلسرد نشوی و به هدف نهایی خود برسی.

حرف آخر شما با مخاطبین سیناخبر؟

من به عنوان عضو کوچکی از ورزشکاران شهرستان شهرضا به تمامی مخاطبان سایت سینا خبر پیشنهاد می کنم که هم خودشان و هم بستگانشان را به ورزش کردن به صورت حرفه ای و همگانی ترغیب کنند به دلیل اینکه تنها راه نشاط و امید به زندگی از راه درست و اخلاقی در جامعه ورزش کردن است و یکی از بهترین راه های پیشگیری از صدمات جسمانی و بیماریهایی از جمله بیماری کرونا که سیستم ایمنی بدن را نشانه گرفته ، می باشد.

لینک کوتاه : https://sinakhabar.ir/?p=1271

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.