• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
11

کشفیات کالای قاچاق در شهرضا ۵۲ درصد افزایش داشته است

  • کد خبر : 8432
  • 14 شهریور 1401 - 10:26
کشفیات کالای قاچاق در شهرضا ۵۲ درصد افزایش داشته است
سیناخبر- فرماندار شهرستان شهرضا گفت: کشف و ضبط کالای قاچاق در شهرستان شهرضا نسبت به سال گذشته 52 درصد افزایش داشته است.

به گزارش روز دوشنبه سیناخبر سید امیر جعفری در مراسم تکریم و معارفه رییس دادگستری و دادستان عمومی و انقلاب شهرستان شهرضا که در فرمانداری برگزار شد، گفت: عدلیه ها و نظام قضایی از شاخصه های اصلی حکمرانی کشور هاست، و  در نظام اسلامی هم چیزی بالاتر از ستاندن داد مظلوم از ظالم و برقراری عدالت نیست.

جعفری افزود: دستگاه قضاییه امید مردم است و حتی اگر یک دستگاه دولتی دچار تخلف شود برای حل مشکل به  این دستگاه مراجعه می شود، خوشبختانه  قوه قضاییه در عهد هدایت ها وراهبری های ولی فقیه زمان است، و مجتهدین جامع الشرایط و عادلی در راس امور هستند که در برقراری نظم، عدالت و قسط کوشا هستند .

وی بیان کرد: دستگاه قضایی نیازمند همکاری فرا قوه ای و اصلاح بعضی از قوانین و ایجاد قوانین جدید برای برخی از جرایم نو ظهور است تا مشکلات را بیش از پیش برطرف کند.

فرماندار شهرضا بیان اینکه تعداد سرقت در شهرستان ۱۵ درصد کاهش یافته است گفت: با افزایش تعامل دستگاه های شهرستان با یکدیگر از ابتدای سال شاهد افزایش ۲۸ درصدی کشف سرقت، افزایش ۱۳ درصدی دستگیری سارقان و افزایش ۹ درصدی کشف مواد مخدربا کشف بیش از ۲ تن مواد، نسبت به سال گذشته بوده ایم.

جعفری با بیان اینکه کشفیات قاچاق سوخت ۱۴۳ درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است، افزود: کشفیات سلاح ۳۲ درصد، کشف مشروبات داخلی ۵۴۵ درصد و کشف مشروبات خارجی ۷ هزار درصد، دستگیری معتادین ۳۷ درصد، کشف قاچاق کالا ۵۲ درصد ، دستگیری اتباع بیگانه غیر مجاز ۱۲۱درصد و تعداد دستگیری ها بطور کلی ۸۵ درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است، و در موضوعاتی مثل قتل، سرقت به عنف، سرقت های مسلحانه روند نزولی داشته ایم.

وی بیان کرد: یکی از مشکلات شهرستان حاشینه نشینی است که  به دلیل قدمت فرهنگی، تاریخی، اقتصادی و وجود نهاد ها و شهرک های صنعتی، از سایر شهرستان ها و استان ها به شهرستان مهاجرت می کنند و ساکن می شوند و اگر این سکونت ها تابع قوانین نباشند مشکلاتی ایجاد می کند.

فرماندار شهرضا گفت: در ۱۰ سال گذشته هزار واحد مسکونی در خارج از محدوده شهر ساخت و ساز غیر مجاز داشته اند که با آن ها برخورد شده و  در ۶ ماه گذشته اجازه هیچ گونه ساخت و ساز غیر مجاز را نداده ایم.

جعفری بیان کرد:  یکی از معضلات شهرستان تفکیک اراضی کشاورزی، دست اندازی به آن ها و تغییر کاربری و ساخت و ساز غیر مجاز در آن هاست که تا حدودی توانستیم آن را کنترل کنیم.

لینک کوتاه : https://sinakhabar.ir/?p=8432

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.