• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
28

ورزش و پرورش جسم و روح بهترین همراه و شریک در زندگی انسان است

  • کد خبر : 1303
  • 04 دی 1397 - 10:16
ورزش و پرورش جسم و روح بهترین همراه و شریک در زندگی انسان است
سیناخبر- رییس آکادمی تخصصی پرورش اندام ماهان گفت: ورزش و پرورش جسم و روح بهترین همراه و شریک در زندگی انسان است.

امروزه به علت زندگی ماشینی و صنعتی کم تحرکی بلای جان افراد جامعه شده و آمار روز افزون چاقی و بیماری های مرتبط با آن باعث روی آوردن افراد از هر صنف و سطح اجتماعی به ورزش و باشگاه های ورزشی شده است. تناسب اندام برای بانوان و پرورش اندام برای آقایان اهدافی است که در باشگاه های ورزشی دنبال می شود. اما آنچه در این بین اهمیت می یابد روش های درست ورزش کردن زیر نظر اساتید مجرب و حرفه ای است.

آنچه در ادامه خواهید خواند مصاحبه سیناخبر با استاد محمد حسین اباذری مربی کشوری پاور لیفتینگ و پرورش اندام و رییس باشگاه بدنسازی ماهان شهرضا است.

لطفاً خودتان را معرفی کنید

محمد حسین اباذری متولد ۱۳۶۲ فرزند علیرضا و ساکن شهرضا هستم.

تحصیلاتتون چقدر است؟

کارشناسی مهندسی الکترونیک و کارمند راه آهن هستم.

ازدواج کردید؟

بله  متاهل و دارای یک فرزند به نام ماهان هستم.

رشته ورزشی شما چیست؟

حکم مربیگری از فدراسیون پرورش اندام کشور دارم.

از دوران کودکی و نوجوانیتان بفرمایید.

دوران کودکی و نوجوانی من در خانواده ای صمیمی و دوست داشتنی در کنار پدر و مادر و خواهر و برادرم سپری شد. پدرم مردی مومن و متعهد و زحمتکش بود که پشتکار و استقامت او در زندگی همیشه الگوی بنده در کارهایم بود.مادرم زنی پاک و صبور با فداکاری و محبت بود که خود من و خواهر و برادرم را در رسیدن به اهدافمان یاری می کرد.

از چه زمانی به ورزش علاقمند شدید؟

بنده از دوران کودکی به ورزش علاقه داشتم و در کنار تحصیل بیشتر اوقات روز مشغول فوتبال، ورزش های رزمی و بدنسازی بودم و در دوران نوجوانی و جوانی این علاقه را در زمینه رشته بدنسازی به نتیجه رساندم.

به نظر خودتون چه ویژگی شما باعث شده در این ورزش قدم بگذارید؟

علاقه زیاد، پشتکار و آرامشی که در هنگام فعالیت ورزشی و انجام حرکات می‌گیرم در هیچ کاری نیست.

از چه سنی ورزش را شروع کردید؟

 ۱۴ سالگی

آیا خانواده موافق بودن یا مخالف؟

 در این راه پدرم موافق بنده بود اما مادر به دلیل دل نگرانی های مادرانه کمی مخالفت می کرد در حال حاضر حامی بنده همسرم خانم فروغ فخار می باشد.

چند سالتون بود که اولین مقام را در این رشته کسب کردید در چه مسابقاتی و در چه سطحی؟

اولین مقام شهرستانی را در سن ۱۵ سالگی در سال ۱۳۷۸ در رشته پرس سینه و اولین مقام استانی را در سن ۱۷ سالگی دی ماه ۱۳۸۰ در رشته پاورلیفتینگ کسب کردم.

اولین باری که برنده شدید چه احساسی داشتید و واکنش اطرافیان چه بود؟

از این که نتیجه زحمات و تلاش را می دیدم بسیار خوشحال بودم هر ورزشکاری با رفتن بر روی سکوی قهرمانی برای ادامه مسیر و تلاش بیشتر انرژی می گیرد اطرافیان بسیار خوشحال بودند و بنده را برای ادامه دادن این راه تشویق می کردند

کی تصمیم به ازدواج گرفته اید آیا همسرتان برای ادامه این کار موافق بودند؟

در اسفندماه ۱۳۸۶ با پیشنهاد خانواده تصمیم به ازدواج گرفتم چون برای ادامه زندگی و رسیدن به اهدافم و از همه مهمتر آرامش و همدلی نیاز به یار و همراه داشتم. همسرم از همان ابتدای زندگی مشترکمان مشوق و همراه بنده بود و با فداکاری و همراهی بنده را در این راه یاری رساند.

آیا به فرزندتان پیشنهاد می دهید که در این راه و مسیر قدم بگذارد؟

 حتما . نه تنها در این ورزش در هر ورزشی که خودش علاقه داشته باشد حمایتش می کنم. در این زمان بهترین و امن ترین مسیر برای جوانان قدم گذاشتن در راه و مسیر ورزش است چون علاوه بر جسم شخصیت و اخلاق هم پرورش می‌یابد.

از زمانی که قهرمانی کشوری شدید برامون تعریف کنید. آیا قبل از مسابقات فکرش را می کردید که اتفاق های خوب بیفتد؟

یک ورزشکار حرفه ای در هر شاخه ورزشی برای رسیدن به اهداف و آرزوهایش سختی‌های زیادی را تحمل می‌کند و ناخواسته مجبور می‌شود از زندگی و خانواده و یک سری از مسائل دیگر کم بگذارد.

زمانی که مسابقات استانی و انتخابی بود یک سال تمام در رژیم و تمرینات خیلی سنگین بودم و در این مدت با همه موانع و سختی ها مبارزه کردم. پس از کسب مقام اول توانستم برای مسابقات کشوری انتخاب شوم که دو هفته بعد با رقابتی سنگین موفق به کسب مقام کشوری مسابقات شدم.

چه سالی قهرمان شدید و مربیان شما چه افرادی بودند؟

در ۱۶ مرداد سال ۱۳۸۹ با کمک و مربیگری دوست و استاد عزیزم آقای علی نعمتی به موفقیت رسیدم و آقای نعمتی یکی از اسطوره ها و مربی تیم ملی کشورمان هستند که بنده درس‌های زیادی از ایشان گرفتم و تاثیر وجود یک مربی خوب را در رسیدن به هدف درک کردم.

مشکلات و دغدغه ورزشکاران این رشته چیست؟

این رشته ورزشی به دو دسته ورزش قدرتی پرس سینه و پاورلیفتینگ و ورزش اندام فیگور تقسیم می شود دسته دوم یعنی ورزش اندام ورزشی مشکل و در شهر ما مربی پرورش اندام در این دسته کم هست. مربی در این دسته از ورزش های پرورش اندام باید در زمینه آناتومی عضلات و اسکلت علم بالا و همچنین در زمینه تغذیه و رشد عضلانی مطالعه زیادی داشته باشد.

در واقع یک مربی کامل در این دو زمینه مهارت زیادی دارد. علم بدن همراه با علم تغذیه و رشد عضلانی. امیدوارم مربیان با توجه به این امر و استفاده از علم روز ورزشکاران و شاگردان بهتری را آموزش دهند.

آیا شرایط کنونی نسبت به زمانی که شما قهرمان کشوری شدید تغییری کرده است؟

شرایط مسابقات و رقابت بین ورزشکاران پیشرفت زیادی داشته است. ورزشکاران با علم و دقت بیشتر در سطح بهتری از مسابقات به رقابت می پردازند.

چرا تصمیم گرفتید باشگاه ماهان را تاسیس کنید؟

زمانی که شروع به فعالیت در این شاخه ورزشی کردم با محدودیت ها و مشکلات زیادی مانند نبود فضا و دستگاه‌های استاندارد و مربیان مجرب روبرو بودم به همین دلیل همیشه در فکر راه اندازی و تاسیس مکان و محیطی مجهز و سالم و ارائه تجربیات و علم خود در این زمینه به جوانان شهرمان بودم . با توکل به خداوند بزرگ و مشورت و یاری دوستان تصمیم به تاسیس باشگاه پرورش اندام ماهان گرفتم و امیدوارم بتوانم در این راه موفق باشم و به همشهریان عزیز و گرانقدر من خدمت کنم.

چه سالی باشگاه افتتاح شد؟

شهریور ماه سال جاری.

چه کسی بیشتر از همه در افتتاح باشگاه به شما کمک و حمایتتون کرد؟

 همسرم در این راه حامی و همراه بنده است.

مزیت باشگاه ماهان نسبت به سایر باشگاه های ورزشی چیست؟

 باشگاه ماهان با فراهم آوردن دستگاه‌های استاندارد و دقیق در سالن همکف دارای سیستم تهویه مطبوع با حضور مربیان با تجربه و ارائه برنامه‌ها و فعالیت‌های مطابق با علم روز در محیطی زیبا و صمیمی خدمتگزار همشهریان عزیز می باشد. در یک جمله می توان گفت هرمربی قهرمان نیست و هر قهرمانی مربی نیست حواسمان باشد که بدن و سلامتی خود را به چه کسی می سپاریم.

خدمات باشگاه ماهان چیست؟

 باشگاه ماهان با ارائه فعالیت‌هایی چون پیلاتس، آمادگی جسمانی، ایروبیک، TRX ، ماساژ و بدنسازی، کار با دستگاه با حضور مربیان مجرب در دو سانس صبح و عصر پذیرای بانوان ورزشکار و با ارائه برنامه های غذایی و ورزشی دقیق و موثر در جهت آمادگی آقایان ورزشکار برای مسابقات فیزیک ، زیبایی، فیگور در سانس عصر و شب همچنین ارائه تمرینات اصلاحی و کاهش و افزایش وزن به صورت تضمینی در خدمت ورزشکاران گرامی می باشد.

مربیان باشگاه چه کسانی هستند؟

 خانم ها محبوبه اباذری و عاطفه شکوهی در سانس بانوان و بنده در سانس آقایان.

آیا حاضرید تجربیات خود را در اختیار دیگران قرار دهید؟

 یکی از اهداف مهم برای تاسیس باشگاه بدنسازی قرار دادن تجربیات خود در خدمت جوانان ورزشکار شهرمان است.

آیا از بین اعضای باشگاه کسی را برای قهرمانی کشوری آموزش می‌دهید؟

 یک ورزشکار حرفه ای که با هدف قهرمانی در زمینه ورزشی خود عزم ورزش و حضور مستمر در باشگاه را می کند قطعاً از مربی خود انتظار چنین آموزشی را دارددر بین ورزشکاران جوان شهرمان افرادی هستند که در این امر مصر هستند و با پشتکار و علاقه خود از بنده راهنمایی می خواهند و من نیز تمام تلاش خود را در جهت رسیدن این عزیزان به هدف می کنم.

مخاطبان سیناخبر اگر بخواهند در باشگاه شما ثبت‌نام کنند چه کار باید بکنند؟

 یکی از نکاتی که در این کار همیشه برای بنده اهمیت داشته و خواهد داشت برخورد گرم و صمیمی در ضمن حفظ قوانین و مقررات سالن ورزشی است. پرسنل و مربیان باشگاه ماهان با روی گشاده پذیرای ورزشکاران و ورزش دوستان شهرمان هستند . همشهریان عزیز کافیست با کوله ای پر از علاقه و پشتکار و عزمی راسخ و تصمیم محکم به باشگاه تشریف بیاورند.

ادرس باشگاه ماهان کجاست؟

شهرضا ،چهارراه مدرس، خیابان ۴۰متری (مطهری) جنب بانک تجارت.

سخن پایانی شما؟

 ورزش و پرورش جسم و روح می تواند بهترین همراه با شریک در زندگی افراد باشد چون برخلاف آدم ها هر قدر برای آن انرژی صرف کنید به همان اندازه جبران می‌کند.

تناسب اندام یک هدف یا مقصد نیست بلکه یک سبک زندگی است. حیف است که امروز هم همان کسی باشیم که دیروز بودیم پس از همه‌ توان برای بهتر شدن استفاده کنید.

لینک کوتاه : https://sinakhabar.ir/?p=1303

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.