• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
21

هدف جوانان از تحصيل علم بايد كسب مهارت باشد

  • کد خبر : 1327
  • 30 تیر 1397 - 11:00
هدف جوانان از تحصيل علم بايد كسب مهارت باشد
سيناخبر – حسن ضامنى گفت: هدف جوانان از تحصيل علم بايد كسب مهارت باشد نه اين كه پس از اتمام تحصيلاتشان به فكر پشت ميز نشينى باشند!

به گزارش سيناخبر، امروزه با توجه به اين كه اشتغال جوانان از اهميت ويژه اى برخوردار است، نقش كارآفرينان در جامعه بسيار حائز اهميت است. البته اگر مردم به اين تفكر برسند كه كار را بايد آفريد نه اين كه فقط به دنبالش گشت شايد مقدار زيادى از مشكلات حل شود.

امروز مهمان ويژه سيناخبر آقاى حسن ضامنى هستند. ايشان سال گذشته به عنوان كارآفرين نمونه استان اصفهان معرفى شده اند و هم اكنون در زمينه توليد ميوه و سبزيجات خشك و همچنين تبليغات مشغول فعاليت هستند.

لطفا خودتان را معرفى بفرماييد.

بنده حسن ضامنى، فعال اقتصادى هستم.

تحصيلاتتان چيست؟

كارشناسی ارشد مديريت بازرگانى دارم.

در چه زمينه اى فعاليت داريد؟

در دو زمينه توليد ميوه و سبزيجات خشك وصنايع تبليغى فعال هستم.

قبل از اين مشغول چه كارى بوديد؟

قبلا در بخش ساختمان هاى انبوه ساز فعاليت داشتم.

چه چيزى باعث شد به فعاليت در زمينه موادغذايى مشغول شويد؟

سال ۹۱ تصميم گرفتم به توليد مواد غذايى بپردازم. ما در كشورمان توانايى توليد مواد غذايى براى ۶۰۰ ميليون نفر را داريم. يعنى علاوه بر جمعيت ۸۰ ميليون خودمان، ميتوانيم براى ۵۰۰ ميليون نيز مواد غذايى به خارج از كشور صادر كنيم.

ميزان سرمايه اوليه تان چقدر بود؟

ما با سرمايه اوليه ۳۰ ميليون تومان شروع به كار كرديم. ابتدا يك كارگاه از فنى و حرفه اى شهرضا اجاره كرديم. اين كارگاه هم محل توليد محصولاتمان بود و هم به هنرجوهاى علاقمند آموزش مى داديم. در ابتدا يك دستگاه خريديم و شروع به كار كرديم و به مرور زمان كار را گسترش داديم.

براى چند نفر تاكنون اشتغال ايجاد كرده ايد؟

در زمينه تهيه ميوه جات خشك براى ۵ نفر به صورت مستقيم و براى ۱۵ نفر به صورت غيرمستقيم اشتغال ايجاد كرديم و در زمينه صنايع تبليغى نيز در سال گذشته براى ۶۳ نفر اشتغال ايجاد كرده ايم.

به جز شهرستان شهرضا در كدام شهرها فعاليت داريد؟

ما در شرق استان اصفهان در زمينه كشت زعفران و گل محمدى، در استان سيستان و بلوچستان در زمينه محروميت زدايى، در استان مازندران در ۴ شهرستان در زمينه برنج طارم و شيروانى و در استان كرمانشاه مشغول به فعاليت هستيم.

آيا در راستاى تبليغات صنايع شهرستان فعاليتى داشته ايد؟

بله، با مسئولين شهرستان صحبت كرده ايم تا انشاالله بتوانيم انار شهرستان را با استفاده از شيوه هاى تبليغى احيا كنيم البته براى اين كار به دنبال جذب سرمايه گذار هستيم.

آيا محصولاتتان را به خارج از كشور صادر مى كنيد؟

بله، ما در ماه نزديك به سه تن ميوه خشك به خارج از كشور صادر مي كنيم. تاكنون به كشورهاى عراق و افغانستان و كانادا صادرات داشته ايم و البته در پى رايزنى براى صادرات محصولاتمان به كشور آمريكا هستيم.

تاكنون چه افتخاراتى كسب كرده ايد؟

در سال ۹۶ به عنوان كارآفرين نمونه استان اصفهان انتخاب شدم. مقاله اى نيز در بحث زنده كردن توليدات داخلى نوشته ام كه به عنوان مقاله برتر كشور معرفى شد و اكنون عضو انجمن مدرسين سپاهان كشور هستم.

آيا در روستاهاى شهرستان فعاليت داريد؟

ما يك تيم تحقيقاتى داريم كه متشكل از ۵۰ نفر از جوانان نخبه است، اين تيم به بررسى شرايط روستا و قابليت هاى آن مى پردازند و مشخص مى كنند كه هر روستا چه پتانسيلى دارد. در حال حاضر با مسئولين صحبت كرده ايم تا به بررسى شرايط روستاهاى شهرستان بپردازيم و سرمايه گذارى در اين مناطق داشته باشيم.

برنامه تان براى آينده چيست؟

در حال آماده سازى يك برنامه جامع در داخل شهرستان شهرضا هستيم و پاييز امسال همايشى برگزار خواهيم كرد تا بتوانيم به جذب سرمايه گذارهايى براى تبليغات در زمينه انار شهرضا و محصولاتش بپردازيم. همچنين طرح توسعه كار ميوه خشك را در نظر داريم.

توصيه شما به جوانان چيست؟

من توصيه ام به جوانان اين است كه خودشان سعى در ايجاد كار كنند و هدفشان از تحصيل علم كسب مهارت باشد نه اين كه پس از اتمام تحصيلاتشان به فكر پشت ميز نشينى باشند! البته خانواده ها نيز بايد از كودكى به فرزندشان مستقل بودن را آموزش بدهند.

به عنوان سخن آخر اگر حرفى هست بفرماييد.

در پايان از پدر، مادر و همسرم تشكر مى كنم. همچنين از مسئولين شهرستان كه حامى ما بودند كمال قدردانى را دارم.

لینک کوتاه : https://sinakhabar.ir/?p=1327

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.