• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
7
نماینده مردم شهرضا و دهاقان در مجلس:

نحوه اجرای قانون رتبه بندی باعث نارضایتی معلمان شد

  • کد خبر : 15169
  • 14 اردیبهشت 1402 - 9:26
نحوه اجرای قانون رتبه بندی باعث نارضایتی معلمان شد
سیناخبر- نماینده مردم سهرستان های شهرضا و دهاقان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نحوه اجرای قانون رتبه بندی معلمان گفت: این قانون بد و دیر اجرایی شد.

به گزارش روز پنجشنبه سیناخبر سمیه محمودی با اشاره به هفته معلم و نحوه اجرایی شدن قانون رتبه بندی معلمان گفت: در قانون رتبه بندی معلمان آن چیزی که مد نظر مجلس بوده است، اجرایی نشده است. دولت عدد و رقم خاصی را در لایحه به مجلس پیشنهاد داد که مجبور شدیم بر اساس آن عدد و رقم این لایحه را مصوب کنیم ولی این قانون هم دیر اجرا شد و هم بد اجرایی و هم نارضایتی ایجاد کرد.

محمودی با بیان اینکه نباید با فرهنگیان این گونه برخورد شود، اظهار کرد: اگر قانونی تصویب می شود دولت باید سریع آن را اجرایی کند. اگر دولت اهتمام خود را بگذارند و قوانینی که مجلس می گذارند سریعا آیین نامه اجرایی اش را تدوین کند، مشکلات فعلی حل می شود ولی این اتفاق کم می افتد.

وی بیان کرد: مردم منتظر هستند که اگرم قانونی تصویب می شود سریع اجرایی شود در صورتی که دولت در اجرای قوانین به کندی عمل می کند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: یک معلم نباید ذهن و فکرش درگیر معیشت اش باشد بلکه باید ذهنش درگیر این باشد که علمش را به روز کند و مهارت هایش را افزایش دهد. اینکه الان دغدغه یک معلم اجاره خانه، معیشت و دانشگاه فرزندش باشد نمی تواند آن نسل خوب را تربیت دهد.

محمودی ادامه داد: هر چقدر ما رتبه بندی را اجرایی کنیم و حقوق ها را افزایش دهیم ولی از آن طرف قیمت ها نیز نجومی بالا رود انگار کاری انجام ندادیم و اتفاقی نیفتاده است. ما باید ثبات قیمت ایجاد کنیم و تورم را کاهش دهیم. اگر شرایط ثبات اقتصادی وجود داشته باشد به این شکل نارضایتی وجود نداشت.

لینک کوتاه : https://sinakhabar.ir/?p=15169

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.