• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
9

منطقه ویژه اقتصادی شهرضا به توسعه اقتصادی استان اصفهان کمک می‌کند

  • کد خبر : 13527
  • 18 اسفند 1401 - 9:45
منطقه ویژه اقتصادی شهرضا به توسعه اقتصادی استان اصفهان کمک می‌کند
سیناخبر- معاون برنامه‌ریزی و هماهنگی امور مناطق دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی گفت: با ابلاغ مصوبه شورایعالی و هیات وزیران در خصوص تعیین سازمان مسئول، شاهد استقرار این مجموعه اقتصادی و کمک آن به پیشرفت اقتصاد ملی و استان اصفهان خواهیم بود.

به گزارش روز پنجشنبه سیناخبر معاون برنامه‌ریزی و هماهنگی امور مناطق دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی گفت: با ابلاغ مصوبه شورایعالی و هیات وزیران در خصوص تعیین سازمان مسئول، موضوع فعالیت و تعیین محدوده منطقه ویژه اقتصادی شهرضا در استان اصفهان، توسط معاون اول رئیس جمهور طی نامه شماره ۲۳۱۱۶۹ / ت ۶۰۹۳۹ هـ مورخ ۱۴۰۱/۱۲/۱۳، شاهد استقرار این مجموعه اقتصادی و کمک آن به پیشرفت اقتصاد ملی و استان اصفهان خواهیم بود.

محسن حیدری با اعلام این خبر، افزود: هیئت وزیران در جلسه مورخ ۱۴۰۱/۱۲/۷ به پیشنهاد دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی و ویژه اقتصادی و به استناد تبصره (۱) ماده (۱) و بند (الف) ماده (۳) قانون تشکیل و اداره مناطق ویژه اقتصادی جمهوری اسلامی ایران، «شرکت عمران و توسعه فراگیر منطقه ویژه اقتصادی شهرضای سپاهان» را به‌عنوان سازمان مسئول منطقه ویژه اقتصادی شهرضا تعیین کرد. همچنین بر اساس این مصوبه مقرر شد این منطقه با موضوع «تجاری، خدماتی و صنعتی» در محدوده‌ای «به مساحت ۳۶۰ هکتار» به فعالیت بپردازد.

حیدری افزود: باتوجه به رویکرد دولت درخصوص تقویت بخش خصوصی برای حضور در عرصه تولید کالا و خدمات، تعیین «شرکت عمران و توسعه فراگیر منطقه ویژه اقتصادی شهرضای سپاهان» که به بخش خصوصی توانمند تعلق دارد، گامی بزرگ در مردمی‌سازی اقتصاد در حوزه مناطق ویژه اقتصادی و سپردن امور اقتصادی در این مناطق به مردم است. موضوعی که با جدیت پیگیری شد و امیدواریم در سال آتی هم زمینه سازی برای حضور فعالانه‌تر و موثرتر بخش خصوصی توانمند، در اداره و بهره‌برداری از مناطق ویژه اقتصادی ادامه یابد.

وی گفت: فضای مثبت کسب و کار در استان اصفهان به‌عنوان یک استان صنعتی و دارا بودن سرمایه، نیروی انسانی متخصص و دانش و تجربه بسیار خوب، پشتوانه فعالیت‌های آتی منطقه ویژه اقتصادی شهرضا خواهد بود. بسیاری از صنایع صادرات‌محور استان که از مواد اولیه، تجهیزات و قطعات خارجی استفاده می‌کنند این فرصت را یافته‌اند که با استفاده از قوانین و مقررات مناطق ویژه اقتصادی، تولید انواع کالا و خدمات با هدف صادرات به کشور‌های منطقه و جهان را در منطقه ویژه اقتصادی شهرضا انجام دهند.

معاون برنامه‌ریزی و هماهنگی امور مناطق دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی گفت: برای پیشبرد صحیح امور و جلوگیری از اتلاف منابع، مناطق ویژه اقتصادی شهرضا که اکنون تصویب‌نامه هیئت‌وزیران در خصوص تعیین سازمان مسئول، محدوده و موضوع فعالیت آن ابلاغ شده است، برابر مقررات موظف است در گام نخست، نسبت به تدوین مطالعات ارزیابی محیط زیستی و تصویب آن در سازمان حفاظت محیط‌زیست و نیز، تدوین و تصویب طرح جامع در شورای‌عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی اقدام نماید. گام بعدی ایجاد زیرساخت‌های لازم از قبیل تسطیح، خاک‌برداری، جدول‌کشی، خیابان‌کشی، تأمین آب، برق، گاز، مخابرات، حصارکشی، ایجاد ساختمان گمرک، اداری و سایر زیرساخت‌ها خواهد بود و پس از این مرحله، صدور پروانه بهره‌برداری توسط دبیرخانه شورایعالی و دریافت اسناد مالکیت قطعی اراضی از سازمان امور اراضی به نام سازمان مسئول منطقه انجام می‌شود و سپس واگذاری اراضی به سرمایه‌گذاران طبق طرح جامع مصوب آغاز خواهد شد.

لینک کوتاه : https://sinakhabar.ir/?p=13527

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.