• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
10

مرکز آموزش عالی شهرضا یک مرکز فنی مهندسی است

  • کد خبر : 8206
  • 07 شهریور 1401 - 10:25
مرکز آموزش عالی شهرضا یک مرکز فنی مهندسی است
سیناخبر- رئیس مرکز آموزش عالی شهرضا به همراه معاونان و مدیران گروههای آموزشی مرکز با مدیر آموزش و‌ پرورش شهرستان شهرضا دیدار و کفتگو کرد.

به گزارش روز دوشنبه سیناخبر محمدرضا عبدی در این نشست صمیمانه با اشاره به هفته دولت و یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر ضمن ارائه توضیحاتی پیرامون روند توسعه و پیشرفت مرکز آموزش عالی شهرضا گفت : ماموریت این مرکز آموزش عالی، فنی مهندسی است و بر این اساس در گسترش رشته و اعضای هیات علمی و پذیرش دانشجو پیش می رود.

وی افزود : خرد جمعی و همفکری با مدیران شهرستان کمک موثری در امر آموزش و پژوهش شهرستان خواهد داشت.

عبدی آموزش پرورش را مکمل آموزش عالی کشور دانست و اظهار داشت: ما با آموزش و پرورش در یک چرخه کمک به یکدیگر هستیم که میتوانیم با نگاه جامع به آموزش، فرهنگ و تمدن سازی به منویات رهبر انقلاب در این امر برسیم.

رئیس مرکز آموزش عالی شهرضا‌ با اشاره به روحیه انقلابی و مذهبی در مدیریت جدید آموزش پرورش شهرستان گفت : ما نیاز داریم تعامل قوی تری در راستای هم افزایی با مشاورین آموزش و ‌پرورش و معرفی ظرفیت های مرکز آموزش عالی شهرضا به دانش آموزان و معلمان داشته باشیم که منجر به تحصیل دانش آموزان در شهر خودمان شود.

وی با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب توسط رهبر انقلاب گفت: با توجه رهنمودهای رهبری فرصت آزمون و خطا نداریم زیرا باید با تلاش یکدیگر در کمترین زمان به این منویات برسیم.

عبدی یکی از مسائل پیش رو طرح تحول آموزش عالی را آینده‌ دانشگاهها و دانشگاه آینده دانست و افزود: در این طرح باید رشته هایی با پیوست اشتغال ایجاد کرده و‌ جذب دانشجو در این پیوست را تقویت کنیم. در این طرح تحول اهمیت زیادی به ارتباط دانشگاه با صنعت دیده شده و اعضای هیات علمی می توانند با حضور در مراکز صنعتی با هزینه دانشگاه به برطرف کردن چالش های صنعت بپردازند.

در ادامه این دیدار مدیر آموزش و‌پرورش شهرستان شهرضا با اشاره به کم رنگ بودن تبلیغ موثر در راستای معرفی مرکز آموزش عالی شهرضا به دانش آموزان گفت : عدم اطلاع معلمین و دانش آموزان از دانشگاه دولتی شهر خودشان باعث خروج آنها جهت تحصیل به شهرستان های دیگر شده است که مشکلات زیادی را به همراه داشته است.

احمد رمضانی با اشاره به امکانات آموزشی و تجربه بالای علمی‌معلمان مدارس شهرستان نسبت به سایر استان های کشور گفت: تمامی امکانات آموزش پرورش شهرستان در اختیار معرفی مراکز آموزش عالی شهرستان جهت معرفی پتانسیل ها و ظرفیت ها به مخاطبین خود خواهد بود.

رمضانی انقطاع بین آموزش پرورش و دانشگاه و انقطاع دانشگاه با صنعت را یکی از مشکلات امر آموزش در کشور دانست و ‌اظهار داشت: با همکاری یکدیگر باید مسایل و نیاز های نیروی‌متخصص صنایع شهرستان را تامین کنیم و برای ارتقا دانش علمی و عملی دانش اموزان و‌دانشجویان گام موثر برداریم.

وی با اشاره ‌به شکاف بین دروس تئوری و نیاز صنعت و حل این مشکل با توجه به سرعت تکنولوژی افزود : باید خروجی مدارس و دانشگاهها متناسب با نیاز بازار کار باشد و با نیاز سنجی، بار علمی دانشجویان و دانش آموزان را به سمت رشته های تخصصی و‌ نیازمند بازار سوق دهیم.

رمضانی گفت: ایجاد پل ارتباطی با صنایع و حضور دانش آموزان و دانشجویان در صنعت در دوران تحصیل یکی از راههای برطرف کردن مشکلات موجود است.

مدیر آموزش و ‌پرورش شهرضا در پایان بیان کرد : امیدواریم در آینده نزدیک جلسات و کارگروهای تخصصی بین مرکز آموزش عالی شهرضا و مدیران آموزش پرورش شهرستان شکل گیرد و بستری فراهم شود تا با کمک مشاوران اطلاعات لازم و پتانسیل های موجود به دانش آموزان و ‌معلمان منتقل گردد.

در ادامه جنتی معاون آموزشی پژوهشی مرکز با گلایه از عدم شناخت دانش آموزان شهرستان از وجود چنین مرکز آموزش عالی دولتی در شهرضا گفت: دانش آموزان می توانند با تحصیل در رشته های فنی مهندسی با وجود اعضای هیات علمی متعهد و‌ مجرب در شهر محل زندگی‌خود تحصیل کنند و در پایان مدرک دانشگاه اصفهان را اخذ کنند.

همچنین باقری معاون دانشجویی فرهنگی مرکز بر اجرای برنامه های فرهنگی ‌مشترک نیز تاکید کرد.

 شایان ذکر است مدیران گروه های آموزشی مرکز ضمن ابراز دغدغه های آموزشی و ‌پژوهشی خود در راستای پیشرفت شهرستان بر لزوم استفاده از پتانسیل های اعضای هیات علمی این مرکز دانشگاهی جهت حل مشکلات صنعت و آموزش پرورش تاکید کردند.

لینک کوتاه : https://sinakhabar.ir/?p=8206

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.