• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
20

قدرت نرم بدون رسانه در دنیای مدرن مفهومی ندارد

  • کد خبر : 3022
  • 15 شهریور 1399 - 16:06
قدرت نرم بدون رسانه در دنیای مدرن مفهومی ندارد
سیناخبر- رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرضا گفت: قدرت نرم بدون رسانه در دنیای مدرن مفهومی ندارد.

به گزارش روز شنبه سیناخبر، عبدالرضا باقی درنشست خبری با اصحاب رسانه که در دانشگاه آزاد برگزار شد، افزود: یکی از مولفه های دنیای مدرن، قدرت نرم است که می تواند افکار را بدست گرفته و در سمت و سوی مرتبط با افکار خود سوق دهد.

باقی با اشاره به نامفهوم بودن قدرت نرم بدون رسانه در دنیای امروز تصریح کرد: دو رکن دنیای امروز را به جلو حرکت می دهد و آن رسانه و پشتوانه رسانه که اقتصاد است.

وی گفت: اگر رسانه ای پشتوانه اقتصادی قوی داشته باشد می تواند جهان را تسخیر کند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرضا افزود: در دنیای امروز رسانه هایی بیشتر حرف خود را بر کرسی می نشانند که پشتوانه اقتصادی قوی ای دارند.

باقی در بخش دیگری از سخنان خود به پیام های واقعه عاشورا پرداخت و تصریح کرد: اگر پیامی بخواهد ماندگار شود، روش، ابزار، نیت و انگیزه مهم است.

وی ترویج فرهنگ آزادگی را یکی از پیام های واقعه عاشورا برشمرد و گفت: فرق تفکر امام حسین(ع) و تفکر لیبرال دمکراسی که در دنیای امروز ترویج، تبلیغ و تاکید می شود این است که امام حسین(ع) فریادگر و ندا دهنده پیام آزادگی در دنیا است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرضا با اشاره به این که ما نباید آزادگی را در مسیر آزادی از دست بدهیم، افزود: خیلی از انسانها ممکن است بدن شان آزاد اما روح شان آزاد نباشد و برعکس بسیاری از انسان ها هستند که بدن شان در بند ولی روح شان آزاد است.

باقی یکی دیگر از پیام های واقعه عاشورا را نیت خالص دانست و تصریح کرد: انسانی که خلوص نیت داشته باشد از نفسانیات پرهیز و واقعیات را بیان می کند.

وی با اشاره به اینکه هر چه قدر نیت خالص تر باشد، دوام آن عمل بیشتر است، گفت: یکی از نکاتی که در دنیای امروز مورد غفلت واقع شده این است که به انگیزه ها و نیت ها بهایی داده نمی شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرضا افزود: صداقت در عین صراحت و اجتماعی بودن در عین معنوی بودن از دیگر پیام های واقعه عاشورا است.

لینک کوتاه : https://sinakhabar.ir/?p=3022

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.