• امروز : چهارشنبه - ۲ آبان - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 23 October - 2024
19

فیلم مستند بلند «غبار جنگ» برای اولین بار در شهرضا اکران شد

  • کد خبر : 29115
  • 16 خرداد 1403 - 9:29
فیلم مستند بلند «غبار جنگ» برای اولین بار در شهرضا اکران شد
سیناخبر- فیلم غبار جنگ به نویسندگی و کارگردانی محمد عبدی‌زاده در خصوص آزاد سازی خرمشهر، توسط ارتش جمهوری اسلامی ایران و برای نخستین بار با حضور مسئولین لشگری و کشوری و ناخدا صمدی فرمانده تیپ تکاوران خرمشهر در دوران دفاع مقدس، در شهرضا اکران شد.

به گزارش روز چهارشنبه سیناخبر در این مراسم ناخدا  هوشنگ صمدی، تکاور نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: روز فتح خرمشهر روزی به‌یاد ماندنی بود که هیچ‌گاه آن را فراموش نخواهیم کرد. آن روز همه اشک شوق می‌ریختند و نماز شکر به جا می‌آوردند.

ناخدا صمدی در خصوص روزهای مقاومت مردم خرمشهر در مقابل رژیم بعث عراق گفت: من فرمانده عملیات ۳۴ روز مقاومت خرمشهر بودم و به عنوان فرمانده گردان یکم تکاوران و نیروهای مدافع خرمشهر با تعداد معدودی در مقابل دو لشکر عراق جنگیدیم.

وی افزود:  عراق بنا داشت، در یک روز خرمشهر و در سه روز خوزستان را تصرف کند، به همین دلیل حمله را از شلمچه با دو لشکر زرهی و مکانیزه آغاز کرد و این در حالی بود که ما با یک گردان ۸۰ نفره کلاه‌سبز، کماندو، تکاور و آموزش دیده مقابل نیروهای عراقی جنگیدیم.

تکاور نیروی دریایی ارتش ایران بیان داشت: ای‌کاش می‌توانستیم آن زمان از دوربین‌ها استفاده کنیم و لحظات فتح خرمشهر را به ثبت برسانیم که وقتی همه به خاک خرمشهر پا گذاشتند، گریه می‌کردند و اشک شوق می‌ریختند، زمین را می‌بوسیدند و خدا را شکر می‌کردند و نماز شکر به‌جا می‌آوردند.

لینک کوتاه : https://sinakhabar.ir/?p=29115

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.