• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
23

عملیات ساخت و ساز های بدون مجوز در شهرضا متوقف شد

  • کد خبر : 5722
  • 21 فروردین 1398 - 11:28
سیناخبر- شهردار شهرضا گفت: در شهرضا سازه‌های دارای مجوزی وجود دارد که برخلاف پروانه ساخته شده یا در حال ساخت هستند که فعلا به تخلف آن‌ها ورود پیدا نکردیم اما طبق ماده ۱۰۰ قانون شهرداری‌ها، سازه‌های فاقد مجوز را متوقف کردیم.

به گزارش سیناخبر حبیب قاسمی در جلسه ستاد بازآفرینی شهری شهرضا  تصریح کرد: بر اساس قانون هر ساخت و سازی در محدوده و حریم شهر باید با مجوز شهرداری انجام شود و مأموران شهرداری موظف هستند ، عملیات ساختمانی سازه‌های فاقد مجوز را متوقف کنند.

قاسمی افزود: متأسفانه تأخیر هفت ساله در فاصله سال‌های ۹۰ تا ۹۷ در تصویب و ابلاغ طرح جامع شهری شهرضا باعث شده تا در جریان توسعه شهر، با وجود خلأ قانونی در این زمینه، تخلفاتی رخ دهد و مردم به سوی خلاف‌سازی سوق داده شوند.

وی گفت: با هماهنگی رییس دادگستری، دادستان و فرماندار شهرستان تصمیم گرفته شد تا قاطعانه در برابر تخلفات ساختمانی ایستادگی کنیم، زیرا وظیفه شرعی و قانونی ما ایجاب می‌کند از حقوق مردم دفاع و قانون را اجرا کنیم.

شهردار شهرضا تصریح کرد: بیشترین موارد تخلف در ساختمان‌های ساخته شده به وسیله برخی بساز و بفروش‌هایی که با دید انتفاعی و بی‌توجه به حقوق مردم ساختمان‌سازی می‌کردند، دیده شد.

قاسمی افزود: بر اساس قانون پروانه ساختمانی باید در مدت ۱۵ روز صادر شود اما شهرداری شهرضا پروانه ساختمانی سازه‌هایی که همه مراحل قانونی و اداری را طی کرده‌اند در مدت سه روز صادر می کند.

وی گفت: ضابطه صدور پروانه در شهرضا، رعایت حدنصاب ۲۰۰ تا ۲۵۰ متر بوده که در طرح جامع این حدنصاب برای بعضی مناطق تا ۳۲۰ متر هم افزایش یافته در حالی که رعایت این حدنصاب برای مردم مشکل است.

شهردار شهرضا با بیان اینکه هرگز از تصمیم خود در این زمینه عقب‌نشینی نمی‌کنیم، یادآور شد: مردم حق دارند در ساختمان‌هایی ایمن که با رعایت اصول فنی و قانونی ساخته شده زندگی کنند.

لینک کوتاه : https://sinakhabar.ir/?p=5722

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.