• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
23
با حضور معاون رییس جمهور و رییس سازمان برنامه و بودجه کشور:

عملیات احداث ۴هزار واحد مسکونی محرومان استان به صورت نمادین در شهرستان شهرضا آغاز شد

  • کد خبر : 3112
  • 06 تیر 1399 - 16:57
عملیات احداث ۴هزار واحد مسکونی محرومان استان به صورت نمادین در شهرستان شهرضا آغاز شد
سیناخبر- با حضور معاون رییس جمهور و رییس سازمان برنامه و بودجه کشور عملیات احداث 4هزار واحد مسکونی محرومان استان به صورت نمادین در شهرستان شهرضا آغاز شد.

به گزارش سیناخبرمحمد باقر نوبخت صبح امروز جمعه در ابتدای ورود به شهرضا از پروژه تقاطع غیر همسطح میدان بسیج شهرضا بازدید کرد.

این تقاطع که به نام سردار شهید سلیمانی نامگذاری شده است با هدف رفع نقاط حادثه خیز محل تقاطع بزرگراه اصفهان – شیراز و محورهای شهرضا دهاقان و تسهیل تردد بین شهرهای شهرضا – دهاقان و شهرضا مبارکه در حال احداث است.

با ساخت این تقاطع غیر همسطح تمامی راه های مواصلاتی اصفهان- شهرضا به صورت غیر هم سطح خواهند بود.

در صورت تزریق بودجه ۴۵۰ میلیارد ریالی این پروژه تا پایان سال به بهره برداری خواهد رسید.

در ادامه نوبخت به روستای امامزاده شاه سید علی اکبر(ع) رفت و کلنگ آغاز عملیات اجرایی ۴ هزار واحد مسکونی محرومان استان اصفهان را به صورت نمادین در شهرضا بر زمین زد.

همزمان نیز جلسه مسئولان در روستای امامزاده شاه سید علی اکبر (ع) برگزار شد. 

در این جلسه معاون امور بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور گفت: ۵ میلیون و ۳۰۰ هزار واحد مسکن روستایی در کل کشور وجود دارد.

عزیزالله مهدیان تصریح کرد: در طول ۱۲ سال گذشته بیش از یک میلیون و ۷۰۰ هزار واحد و ۴۵۰ هزار واحد هم در بازسازی مناطق سانحه نوسازی و مقاوم سازی شده است.

مهدیان گفت: ساخت ۷۱ هزار واحد مسکونی محرومان روستایی در ۱۹ استان کشور آغاز و تاکنون ۱۷ هزار واحد ساخته شده است.

وی بیان داشت: ساخت این واحد های مسکونی به کمک دولت و منابع و کمک بلا عوض سازمان برنامه و بودجه و تسهیلات قرض الحسنه بهسازی مسکن روستایی به مبلغ ۴۰۰ میلیون ریال ظرف یک سال انجام می شود.

رییس سازمان برنامه و بودجه کشور در این جلسه از اختصاص بودجه ۶۰۰ میلیارد ریالی برای ۶ خطه شدن جاده اصفهان شهرضا خبر داد و گفت: پروژه مسکن محرومان در شهرضا تا پایان امسال به بهره برداری خواهد رسید.

هم چنین رییس بنیاد مسکن شهرضا گفت: در این طرح از محرومان هیچ وجهی جهت زمین دریافت نمی شود و قیمت هر قطعه زمین حدود ۴۰۰ میلیون ریال است.

ابراهیم رضایی بیان داشت: هزینه های خدماتی این طرح توسط خیران تامین شده و در حین ساخت نیز ۳۰۰ میلیون ریال بلاعوض از محل انعقاد تفاهم نامه روز گذشته استانداری و سازمان برنامه و بودجه برای تکمیل خانه ها هزینه خواهد شد.

رضایی افزود: این طرح در شهرضا با ۹۰ پلاک مسکونی ۲۰۰ متری اجرا خواهد شد.

در ادامه نیز پروژه طرح ویژه بهسازی روستایی در روستای امامزاده شاه سید علی اکبر(ع) با حضور معاون رییس جمهور و مسئولان به بهره برداری رسید.

لینک کوتاه : https://sinakhabar.ir/?p=3112

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.