• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
8

عملیات اجرایی ساخت مرکز جامع درمان سرطان در شهرضا آغاز شد

  • کد خبر : 9507
  • 23 مهر 1401 - 9:52
عملیات اجرایی ساخت مرکز جامع درمان سرطان در شهرضا آغاز شد
سیناخبر- عملیات اجرایی ساخت مرکز جامع درمان سرطان شهرستان شهرضا با اعتباربالغ بر 105 میلیارد تومان در زمینی به مساحت 5005 متر مربع آغاز شد.

به گزارش روز شنبه سیناخبر این مرکز در دو طبقه شامل بخش های رادیوتراپی (۲عدد شتاب دهنده خطی)، شیمی درمانی، کولونوسکوپی و آندوسکوپی، براکی تراپی و سی تی سیمولاتور، پزشکی هسته ای (گاما کمرا) توسط خانواده شهید والا مقام سردار ابراهیم همت و خیرین شهرضا در مدت زمان ۲سال ساخته خواهدشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در مراسم کلنگ‌زنی طرح جامع سرطان در بیمارستان امیر المومنین(ع) شهرضا که به دعوت خیران سلامت برگزار شد، با اشاره به  ضرورت غربالگری و تشخیص اولیه سرطان اظهار داشت: در شش ماهه اول امسال طی غربالگری از جمعیت چند هزار نفری در شهرضا، علائم سرطان روده بزرگ در سه نفر تشخیص داده شد که بعلت تشخیص زودهنگام درمان شدند.

شاهین شیرانی تصریح کرد: با توجه به شرایط موجود بدون کمک خیران سلامت امکان ارائه خدمات به تمام اقشار مردمی نیست و همواره خیران دوشادوش مسئولان کمک کننده بوده اند.

شیرانی قول راه اندازی زودهنگام مرکز خدمات جامع سرطان را در شهرضا داد و گفت: از نظر تجهیزات و تامین نیروی انسانی مرکز جای نگرانی وجود ندارد و به طور کامل دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تامین کننده است.

فرماندار شهرضا نیز در این مراسم از ریاست دانشگاه علوم پزشکی اصفهان خواست زودتر از وعده داده شده در راه اندازی مرکز جامع سرطان در شهرضا و چشاندن طعم خدمات بهداشت و درمانی به آنها اقدام کند، گفت: اگر چه وضعیت فعلی کشور در حوزه سلامت بر کسی پوشیده نیست اما خواستار تخصیص امکانات بهداشتی بر اساس اولویت ها هستیم که در این راستا رئیس دانشگاه علوم پزشکی وعده خرید آمبولانس و تخصیص آن بر اساس سهمیه شهرضا را دادند.

سید امیرجعفری گفت: بیمارستان امیر المومنین(ع) شهرضا مختص این شهرستان نیست بلکه سمیرم، دهاقان، مبارکه و شهرستان های خارج از استان اصفهان را نیز پوشش درمانی میدهد که افتخاری است.

جعفری گفت: شهید همت یک معلم بود که در آن زمان وظیفه خود دانست در جنگ حضور یابد و امروز ما با جنگ هیبریدی، اقتصادی، فرهنگی  مواجهیم که دولت دست نیاز به سوی مردم دراز کرده است.

این ابرپروژه جنوب استان اصفهان جهت کاهش آلام و رنج بیماران مبتلا به سرطان در راه درمان بیماریشان و همچنین کاهش مشکلات مراجعه بیماران به مراکز درمان سرطان شلوغ و دور از دسترس استان در کمترین زمان ممکن با کمک تمام خیریه ها و خیرین ساخته می شود.

لینک کوتاه : https://sinakhabar.ir/?p=9507

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.