• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
19

عشایر سمیرم مهم‌ترین تولیدکننده پشم استان اصفهان هستند

  • کد خبر : 5428
  • 05 خرداد 1401 - 8:28
عشایر سمیرم مهم‌ترین تولیدکننده پشم استان اصفهان هستند
سیناخبر- رئیس اداره امور عشایر شهرستان سمیرم گفت: عشایر سمیرم با تولید 300 تن پشم مهم‌ترین تولیدکننده پشم در استان اصفهان هستند.

به گزارش روز پنجشنبه سیناخبر علی رحیمی اظهار داشت: حضور ۴هزار و ۷۰۰ خانوار عشایر با جمعیت ۲۵ هزار نفر و ۶۰۰ هزار رأس دام سبک در سمیرم این شهرستان را به بزرگ‌ترین شهرستان عشایری کشور تبدیل کرده است که هرساله با شروع فصل کوچ از نیمه‌های دوم اردیبهشت وارد مراتع سمیرم می‌شوند و مدت پنج ماه از سال را از ۴۵۵ هزار هکتار از مراتع این شهرستان استفاده می‌کنند.

رحیمی افزود: شغل بیش از ۹۰ درصد عشایر دامداری است و ترک‌زبان هستند که در کنار اقوام فارس و لر در این شهرستان با اتحاد و همدلی زندگی می‌کنند و علاوه بر تولید گوشت، پشم، لبنیات و صنایع‌دستی تولید می‌کنند و سهم عمده‌ای در تولید گوشت کشور دارند.

وی خاطرنشان کرد: هرساله عشایر قشقایی به ییلاق که می‌رسند بعد از اینکه مستقر شدند گوسفندان بالغ خود را در رودخانه‌ها می‌شویند و پشم گوسفندان را با مشارکت اقوام می‌چینند و از هر گوسفند بالغ بر میزان ۳۰۰ تا ۵۰۰ گرم پشم مرغوب به دست می‌آید.

رئیس اداره امور عشایر شهرستان سمیرم تصریح کرد: عشایر سمیرم با تولید ۳۰۰ تن پشم مهم‌ترین تولیدکننده پشم در استان اصفهان هستند و پشم تولیدشده توسط عشایر هم برای بافت صنایع‌دستی خود استفاده می‌شود و مازاد بر مصرف خود را به کارخانه‌های ریسندگی تحویل می‌دهند.

لینک کوتاه : https://sinakhabar.ir/?p=5428

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.