• امروز : شنبه - ۶ مرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
5

طرح مبارزه با ملخ مراکشی در ۲۰۰ هکتار از اراضی جنوب استان اصفهان انجام شد

  • کد خبر : 16470
  • 18 خرداد 1402 - 9:59
طرح مبارزه با ملخ مراکشی در ۲۰۰ هکتار از اراضی جنوب استان اصفهان انجام شد
سیناخبر- رییس اداره جهاد کشاورزی شهرستان سمیرم گفت: برای مبارزه با ملخ مراکشی ۲۰۰ هکتار از اراضی طبیعی و مراتع جنوب استان اصفهان سمپاشی شد.

به گزارش روز پنجشنبه سیناخبر مصطفی طائی با بیان اینکه سمپاشی در گام اول به صورت زمینی و در مرحله بعد به دلیل وسعت منطقه با استفاده از پهپاد انجام شده گفت: مناطقی در استان چهارمحال و بختیاری هنوز درگیر این معضل است که ما نیز برای کنترل این آفت در آن خطه تلاش خواهیم کرد.

طائی افزود: در روز‌های گذشته ملخ از استان چهارمحال و بختیاری به حدود ۳۰۰ هکتار از اراضی طبیعی و مراتع سمیرم هجوم آورد، اما کنترل به موقع سبب جلوگیری از ورود آن‌ها به مزارع و باغ‌ها شد.

وی با اشاره به همکاری مدیریت حفظ نباتات جهاد کشاورزی و اداره منابع طبیعی و آبخیزداری در کنترل آفت و امور عشایر خاطرنشان کرد: بازدید و سمپاشی به موقع سبب شد بتوانیم در زمان مناسب از گسترش این آفت در استان اصفهان جلوگیری کنیم.

ملخ مراکشی در شمال آفریقا، جنوب و شرق اروپا و غرب آسیا یافت می‌شود، اغلب به صورت تکی زندگی می‌کند، اما در برخی سال‌ها تعداد آن‌ها افزایش می‌یابد و به‌صورت گروهی به اراضی طبیعی و کشاورزی حمله کرده و باعث تخریب مزارع می‌شوند.

شهرستان کوهستانی سمیرم با افزون بر ۹۰ هزار جمعیت و ۱۵۰ روستا و آبادی، در ۱۶۰ کیلومتری جنوب اصفهان و ضلع شمالی ارتفاعات زاگرس مرکزی و دنا واقع شده است.

استان اصفهان ۱۰.۷ میلیون هکتار دارد که بیش از ۹۰ درصد آن معادل حدود ۹.۸ میلیون هکتار را عرصه منابع طبیعی و ملی و از این میزان حدود ۴۰۳ هزار هکتار را جنگل (معادل ۴ درصد)، ۶ میلیون هکتار را مرتع (معادل ۶۴ درصد) و سه میلیون هکتار را بیابان (معادل ۳۲ درصد) دربرگرفته است.

استان اصفهان از نظر تقسیم‌بندی نواحی رویشی در ۲ ناحیه رویشی زاگرسی و ایران تورانی قرار گرفته است که ناحیه رویشی زاگرسی، غرب و جنوب استان را شامل می‌شود و بقیه مناطق جزو ناحیه رویشی ایرانی تورانی به شمار می‌رود.

لینک کوتاه : https://sinakhabar.ir/?p=16470

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.