• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
7

شهرضا پایلوت توانمندسازی صندوق کارآفرینی امید شد

  • کد خبر : 14453
  • 21 فروردین 1402 - 11:33
شهرضا پایلوت توانمندسازی صندوق کارآفرینی امید شد
سیناخبر- مدیر عامل صندوق کارآفرینی امید استان در شهرضا گفت: در قرارگاه محرومیت زدایی استان، مقرر شد در شهرستان های اصفهان، شهرضا، تیران و کرون و آران و بیدگل یک محله یا روستا برای توانمندسازی و ایجاد یا توسعه اشتغال معرفی شوند.

به گزارش روز دوشنبه سیناخبر عبدالصمد شهبازی در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری که در فرمانداری شهرضا برگزار شد، گفت: در شهرستان شهرضا، دو محله اسلام آباد و خمینی آباد به عنوان پایلوت این طرح مشخص شد تا ظرفیت ها و افراد واجد شرایط شناسایی و برای توسعه یا ایجاد اشتغال، توانمندسازی شوند.

شهبازی گفت: برنامه امسال صندوق امید، احیای واحدهای نیمه فعال یا غیر فعال شهرستان های استان با منابع ارزان قیمت تسهیلات این صندوق در راستای ایجاد و توسعه اشتغال است.

همچنین رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرضا گفت: ۱۰۶ درصد از تعهد اشتغال شهرستان در سال گذشته محقق شد که نسبت به سال ۱۴۰۰ که تنها ۳۰ درصد از تعهد اشتغال انجام شده بود رشدخوبی داشته است.

مهدی اسکندری با اشاره به اینکه تاکنون از لحاظ صحت عملکرد و تحقق امور در استان اولین شهرستان هستیم، گفت: ۱۳۳ درخواست به مبلغ ۲۱ میلیارد و ۹۴۰ میلیون تومان از سهمیه دستگاه های اجرایی از محل تسهیلات قرض الحسنه ای به بانک ها معرفی شده اند که نیازمند همکاری بانک هاست.

اسکندری با بیان اینکه نرخ بیکاری شهرستان ۱۰ درصد است، افزود: ۱ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان سهمیه مشاغل خانگی پشتیبان و مستقل در سال گذشته بوده که اشتغال ۴۹ نفر را فراهم کرده است، همچنین ۱ میلیارد تومان هم از سایر شهرستان ها در زمینه طرح بافت قالی های ابریشمی جذب شده است که اشتغال ۲۳ نفر را به دنبال دارد.

لینک کوتاه : https://sinakhabar.ir/?p=14453

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.