• امروز : شنبه - ۶ مرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
6

شهرضا رتبه اول تولید نشاء در کشور است

  • کد خبر : 18630
  • 19 مرداد 1402 - 11:59
شهرضا رتبه اول تولید نشاء در کشور است
سیناخبر- مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شهرضا گفت: شهرستان شهرضا با تولید 120 میلیون اصله نشاء در سال در 10 هکتار گلخانه، رتبه اول تولید نشاء در کشور است.

به گزارش روز پنجشنبه سیناخبر حسینعلی اباذری در نشست خبری با خبرنگاران افزود: شهرستان شهرضا ۹۰ هکتار گلخانه دارد که ۷۴هکتار به کاشت سبزی و صیفی، ۱۰ هکتار تولید نشاء و  4 هکتار به تولید گل های زینتی اختصاص دارد.

اباذری بیان داشت: شهرستان شهرضا بیش از ۲۸ هزار هکتار اراضی کشاوزی و باغ های میوه دارد که با داشتن ۲ هزار و ۳۰۰ هکتار باغ انار و تولید ۲۵ هزار تن انار در سال، از لحاظ کمی مقام سوم استان و از لحاظ کیفی رتبه دار استان و کشور است. 

وی گفت: آفت کرم گلوگاه انار چند سالی است که باغ های کشور را آلوده کرده و هنوز مبارزه قاطعی با آن انجام نشده و همه روش ها به صورت آزمون و خطا انجام می شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرضا بیان داشت: سه تیمار اصلی تاج تراشی، تزریق لاتکس و استفاده از کاور به صورت جدی در باغ های شهرضا کار شده که مرکز تحقیقات منتظر نتایج در پایان دوره است.

اباذری افزود: ۶ هکتار باغ بادام در منطقه نهضت آباد داریم که درختانش اردیبهشت ۱۴۰۰ کاشته شده و امسال محصول بسیار خوبی داشته است و این در حالی است که درخت بادام حداقل ۵ سال طول می کشد تا به محصول برسد.

وی اظهار داشت: شهرضا با تولید ۶ هزار تن انگور در سال مقام پنجم استان است و یک باغ الگویی انگور که ۱۰ رقم از بهترین ارقام داخلی و خارجی به سه روش داربستی در آن اجرا شده هم داریم که می تواند نمونه کشوری انتخاب شود.

لینک کوتاه : https://sinakhabar.ir/?p=18630

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.