• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
26

شناخت ظرفیت‌های گردشگری و صنایع‌دستی برای ایجاد اشتغال در سمیرم ضروری است

  • کد خبر : 1606
  • 21 اسفند 1400 - 12:24
شناخت ظرفیت‌های گردشگری و صنایع‌دستی برای ایجاد اشتغال در سمیرم ضروری است
سیناخبر- رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گفت: شناخت و استفاده مؤثر از ظرفیت‌های گردشگری و صنایع‌دستی بستر مناسبی را برای ایجاد اشتغال و بهبود معیشت روستاییان فراهم می‌کند.

به گزارش روز شنبه سیناخبر سعید سلیمانی اظهار داشت: با توجه به در پیش بودن نوروز و پتانسیل شهرستان و روستاهای بخش‌های چهارگانه شهرستان سمیرم در دو حوزه گردشگری و صنایع‌دستی باید هماهنگی و آمادگی لازم جهت استقبال از گردشگران و مسافران نوروزی را داشته باشیم.

وی افزود: برنامه‌ریزی جهت معرفی هنرمندان و سرمایه‌گذاران حوزه گردشگری جهت حضور در دوره‌های آموزش‌های مهارتی، نحوه استفاده از تسهیلات اشتغال‌زا در روستاها که از منابع مشاغل خانگی بنیاد برکت و بنیاد علوی برای روستاها در نظر گرفته‌شده است و ابلاغ موارد حفاظتی در سه حوزه میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی توسط همکاران پایگاه حفاظتی شهرستان صورت گرفته است.

سلیمانی با تأکید بر لزوم شناخت دقیق ظرفیت‌های روستایی توسط دهیاران ازجمله حوزه گردشگری و صنایع‌دستی بیان کرد: فرهنگ‌سازی در زمینهٔ پذیرش گردشگری در کنار توسعه زیرساخت‌ها از اولویت‌های اصلی است و اگر شناخت صحیح و استفاده مؤثر از ظرفیت‌ها در دستور کار قرار بگیرد می‌تواند بستری مناسب برای اشتغال و درآمدزایی اهالی روستا فراهم نماید.

لینک کوتاه : https://sinakhabar.ir/?p=1606

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.