• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
9

سمیرم رتبه چهارم در کشت گیاهان دارویی را داراست

  • کد خبر : 6928
  • 23 تیر 1401 - 9:23
سمیرم رتبه چهارم در کشت گیاهان دارویی را داراست
سیناخبر- سرپرست جهاد کشاورزی سمیرم گفت: شهرستان سمیرم رتبه چهارم استان در کشت گیاهان دارویی و رتبه پنجم کشت گل محمدی را به خود اختصاص داده است.

به گزارش روز پنجشنبه سیناخبر مصطفی طایی اظهار داشت: کشت گیاهان دارویی در شهرستان سمیرم از حدود ۵ سال پیش با توجه به شرایط خشک‌سالی پیش‌آمده به‌ صورت جدی آغاز شد که در سطح شهرستان حدود ۲۰۰ هکتار کشت گیاهان دارویی داریم.

طایی افزود: از جمله گیاهان دارویی کشت‌شده در منطقه سمیرم گل محمدی و زرین گیاه است که در سال جاری بزرگ‌ترین مزرعه زرین گیاه استان در منطقه وردشت سمیرم احداث شد.

وی تصریح کرد: با توجه به سیاست‌های وزارت جهاد کشاورزی مبنی بر اصلاح الگوی کشت در مناطقی که دچار بحران خشک‌سالی هستند از سال‌های ۹۵-۹۴ به‌ طور جدی اصلاح الگوی کشت در شهرستان پیگیری و شروع شد و طی چند سال گذشته با توجه به معرفی تسهیلات کم‌بهره کشت این گیاهان گسترش پیداکرده است.

سرپرست جهاد کشاورزی سمیرم خاطرنشان کرد: یکی از اهداف مهم برای تشویق کشاورزان به کاشت گیاهان با نیاز آبی کم رهایی از تک‌ محصولی و مصرف بهینه آب در منطقه است.

طایی ادامه داد: شهرستان سمیرم رتبه چهارم استان در کشت گیاهان دارویی و رتبه پنجم کشت گل محمدی را به خود اختصاص داده است.

۱۰۰ هکتار سطح کشت گل محمدی در سمیرم

کارشناس کشت گیاهان دارویی نیز بیان کرد: در سال جاری با توجه به معرفی متقاضیان جهت تسهیلات کشت گیاهان دارویی نسبت به سال گذشته شاهد افزایش کشت بوده‌ایم و گیاهان رایج کشت در منطقه شامل آویشن دنایی و باغی، موسیر، زرین گیاه، کرفس کوهی، گل‌گاوزبان و….. است.

کیارش سامی در ادامه عنوان کرد: بازاریابی از مهم‌ترین مسائل این بخش بوده و طبیعتاً مشکلات فراوانی پیش روی این کشت و کار است؛ با توجه به نوپا بودن کشت این گیاهان در شهرستان و عدم آشنایی کشاورزان با نحوه فراوری و بسته‌بندی فروش این محصولات به‌ صورت فله‌ای و طبعاً باقیمت کمتری صورت می‌گیرد.

سامی گفت: سطح کشت گل محمدی در شهرستان حدود ۱۰۰ هکتار با برداشت ۱۰۰ تن گل‌ تر در سال جاری برآورد شد.

وی افزود: سال‌های قبل با توجه به عدم وجود خریدار گل محمدی در شهرستان، کشاورزان با مشکلات زیادی جهت فروش مواجه شده و مجبور به حمل گل به شهرستان کاشان بودند اما طی یکی دو سال اخیر خرید این محصول در شهرستان با توجه به کیفیت خوب این محصول رواج خوبی پیداکرده و تنها مشکل این بخش نبود نیروی کار ماهر جهت برداشت محصول است.

 شهرستان سمیرم با ۲۳ هزار هکتار باغ و ۲۰ هزار هکتار زراعت قطب باغ‌داری و کشاورزی استان اصفهان است که در فاصله ۱۶۰ کیلومتری جنوب اصفهان واقع‌شده است.

لینک کوتاه : https://sinakhabar.ir/?p=6928

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.