• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
43
گردشگری:

“زرچشمه” روستای هونجان شهرضا

  • کد خبر : 2260
  • 01 آبان 1400 - 11:39
“زرچشمه” روستای هونجان شهرضا
سیناخبر- منطقه بکر و دست نخورده زرین چشمه یا زر چشمه شهرضا واقع در روستای هونجان در ایام بهار و تابستان پذیرای مسافران بسیاری است.

به گزارش سیناخبر روستای هونجان واقع در ۶۰ کلیومتری شهرستان شهرضا واقع در استان اصفهان قرار دارد این روستا در منطقه کوهستانی واقع شده و دارای زمستان  بسیار سرد و تابستان خنک است، شغل بیشتر مردم کشاورزی است، این روستا دارای مناطق تفریحی بسیار زیادی است که از جمله این منطقه تفریحی، منطقه بکر و دست نخورده زرین چشمه یا زر چشمه است که در ایام بهار و تابستان پذیرای مسافران بسیاری است.

بعد از آنکه مسیر جاده خاکی بین دو روستای اسفرجان و هونجان را پشت سر گذاشتید، وارد روستای هونجان می‌شوید و از اینجا، باید ۱۲ کیلومتر دیگر پیش بروید تا به زرچشمه برسید.

وقتی دو سه بلندی و پستی جاده را پشت سر گذاشتید، با منظره درختان تفریحگاه زرچشمه مواجه می‌شوید، رویش گل‌های آبی رنگ در حاشیه جاده و دشت‌های اطراف تغییر دمای هوا و تمایل آن به سردی و نزدیکی فصل سرما را نوید می‌دهد.

تفریحگاه زرچشمه بر اثر جوشش چشمه‌ای با همین نام از دل کوه پدید آمده است، چشمه‌ای زلال که از دل سنگ‌های سفید رنگ بیرون می‌آید، در اطراف رودخانه‌ای که از فعالیت این چشمه ایجاد شده انبوه درختان وحشی، یک پارک جنگلی طبیعی را ایجاد کرده است.

دامنه‌های اطراف این کوه محل رویش گیاهان دارویی فراوانی است که برای یافتن آنها شاید مجبور باشید ماه‌ها، عطاری‌های شهرها را بگردید.

لینک کوتاه : https://sinakhabar.ir/?p=2260

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.