• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
13

دو کتاب دفاع مقدس از نویسندگان شهرضایی رونمایی شد

  • کد خبر : 2983
  • 02 مهر 1399 - 15:44
دو کتاب دفاع مقدس از نویسندگان شهرضایی رونمایی شد
سیناخبر- مسئول کمیته ثبت و ضبط خاطرات رزمندگان شهرستان شهرضا گفت: دو کتاب " کدخدای آشپزخانه" و " یک قبله برای رفتن" از نویسندگان شهرضایی رونمایی شد.

به گزارش سیناخبر مرتضی صدری صبح امروز چهارشنبه در آیین رونمایی از این دو کتاب که در کتابخانه علامه طباطبایی شهرضا برگزار شد، تصریح کرد: کمیته ثبت و ضبط خاطرات شهرستان شهرضا مدت ۹ سال است که به صورت خود جوش به تدوین و گردآوری خاطرات رزمندگان شهرضایی و تالیف کتاب می پردازد.

صدری درباره کتاب یک قبیله برای رفتن” گفت: این کتاب روایتی داستان گونه از زندگی برادران شهید عبدالعلی و علیرضا جوادی به قلم فهیمه قبادی و عباسعلی صدری است.

وی افزود: کتاب بهار امسال توسط انتشارات کتیبه ماندگار شهرضا در هزار نسخه و ۱۶۷ صفحه به چاپ رسیده است.

مسئول کمیته ثبت و ضبط خاطرات رزمندگان شهرستان شهرضا بیان داشت: کتاب کدخدای آشپزخانه به مرور خاطرات حاج فضل الله ابافت رزمنده و خیّر شهرضایی می پردازد.

صدری تصریح کرد: این کتاب به قلم بنده و با کمک سید محمد علی میرفتاح، بهار امسال توسط انتشارات کتیبه ماندگار شهرضا در هزار نسخه و ۹۲ صفحه به چاپ رسید.

مرحوم ابافت از ابتدای جنگ کار خود را به عنوان نانوا در سپاه شهرضا آغاز کرد و در دوران جنگ به عنوان آشپز در تدارکات تیپ ۴۴ قمر بنی هاشم(ع) فعالیت کرد.

پس از بازنشستگی در اثر سکته مغزی نیمی از بدنش فلج شد و قدرت تکلم خود را از دست داد.

وی با ساخت حسینیه سیدالشهدا(ع)، ساختمان مسکونی موقوفه برای نیازمندان و تهیه چندین جهیزیه برای نوعروسان نیازمند پس از دوران جنگ نیز باقیات صالحات فراوانی از خود به جای گذاشت.

لینک کوتاه : https://sinakhabar.ir/?p=2983

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.