• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
26

دولت مجبور به انجام اصلاحات اقتصادی در کشور است

  • کد خبر : 4994
  • 17 اردیبهشت 1401 - 10:57
دولت مجبور به انجام اصلاحات اقتصادی در کشور است
سیناخبر- امام جمعه شهرضا گفت: ارز 4200 قاچاق را آزاد و فراوان کرد به همین دلیل دولت مجبور است اصلاحات جدی در اقتصاد به وجود آورد؛ آیت‌الله رئیسی این جرأت را به خودش داده که این اصلاحات انجام شود و ممکن است در مقطعی مشکلاتی به وجود آید و باید تحمل کنیم.

به گزارش روز شنبه سیناخبر حجت‌الاسلام سید نعمت‌الله صالح در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان با اشاره به مسائل اقتصادی اظهار داشت: در حال حاضر در یک جنگ بزرگ اقتصادی با دشمن قرار داریم و بعد از اینکه دولت سیزدهم مسئولیت را قبول کرد، یک دولت مردمی و انقلابی بر سر کار آمد که یکی از مهم‌ترین وظایف این دولت اصلاح اقتصاد این کشور است.

وی با بیان اینکه نیاز به یک بصیرت اقتصادی داریم تا دشمن از این وضعیت سوءاستفاده نکند، افزود: مسائل اقتصادی همیشه جزو سخت‌ترین مسائل بوده است، اقتصاد و معیشت یک جامعه بسیار پیچیده است.

حجت الاسلام صالح با بیان اینکه در مسائل اقتصادی نباید زود قضاوت کرد و دشمن در مسائل اقتصادی خیلی جدی کار می‌کند، گفت: جامعه‌ای که اقتصاد و معیشت خوب نداشته باشد، ستون فقراتش شکسته است.

امام جمعه شهرضا با تأکید بر اینکه نباید تسلیم تبلیغات سوء دشمن شویم، بیان کرد: دولت سیزدهم کشوری را تحویل گرفت که در بدترین شرایط اقتصادی بود، کسری بودجه کشور رقم بسیار بالایی بود و تورم بالای ۶۰ درصد بود و پولی که برای کالاهای اساسی اختصاص داده بودند در ۴ ماه اول سال خرج شده بود.

وی ادامه داد: دولت در طول چند ماه گذشته قدم‌های بسیار اساسی در مسائل اقتصادی کشور برداشته و بسیاری از بدهی‌ها را پرداخت و نرخ تورم را کاهش داده و صادرات غیرنفتی افزایش پیدا کرده است.

حجت الاسلام صالح با تأکید بر اینکه به یک جراحی جدی در مسائل اقتصادی نیازمندیم، عنوان کرد: در دولت‌های قبل کارهایی شد که اصل و اساس آن اشتباه بود، اختصاص ارز ۴۲۰۰ تومانی اشتباه بود، این ارز جیب یک مشت قاچاقچی، رانت‌خوار و دلال را پر کرد و هیچ نفعی برای اقتصاد کشور و مردم نداشت.

امام جمعه شهرضا با بیان اینکه این ارز قاچاق را آزاد و فراوان کرد به همین دلیل دولت مجبور است اصلاحات جدی در اقتصاد به وجود آورد، خاطرنشان کرد: آیت‌الله رئیسی این جرأت را به خودش داده که این اصلاحات انجام شود و ممکن است در مقطعی مشکلاتی به وجود آید و باید تحمل کنیم؛ در عین حال از دولت انتظار است بیشتر مردم را آگاه کند.

لینک کوتاه : https://sinakhabar.ir/?p=4994

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.