• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
8

در کدام تصادف‌ها نیازی به حضور پلیس نیست؟

  • کد خبر : 11996
  • 18 دی 1401 - 8:36
در کدام تصادف‌ها نیازی به حضور پلیس نیست؟
سیناخبر- رئیس پلیس راهور شهرضا گفت: نیازی نیست در تصادفات خسارتی زیر بیست میلیون تومان منتظر حضور پلیس ماند و ترافیک ایجاد کرد. در این صورت رانندگان می‌توانند با رعایت مواردی خاص به بیمه مراجعه و خسارت خود را دریافت کنند.

به گزارش روز یکشنبه سیناخبر سرهنگ مصطفی غریبی درباره دریافت خسارت در تصادفات خسارتی زیر بیست میلیون تومان و نحوه و شرایط مراجعه به بیمه توضیح داد و اظهار کرد: در صورت وقوع تصادف خسارتی، ابتدا رانندگان باید خونسردی خود را حفظ و سریع وسیله نقلیه را به منتهی‌الیه سمت راست راه یا یک محل امن هدایت کنند.

سرهنگ غریبی افزود: اگر تصادف خسارتی و مبلغ آن زیر بیست میلیون تومان باشد، اگر رانندگان با یکدیگر توافق کنند و مقصر حادثه تقصیر خود را قبول داشته و اختلافی بین آنها وجود نداشته باشد و هر دو وسیله نقلیه بیمه‌نامه شخص ثالث معتبر داشته باشند، می‌توانند به اتفاق یکدیگر به شرکت بیمه مراجعه و تا سقف ۲۰ میلیون تومان بدون کروکی پلیس و بدون گزارش پلیس خسارت خود را دریافت کنند.

وی خاطرنشان کرد: پس نیازی نیست در تصادفات خسارتی زیر بیست میلیون تومان، منتظر حضور پلیس باشند و ترافیک ایجاد کنند. در این صورت رانندگان می‌توانند با توجه به موارد ذکرشده به بیمه مراجعه و خسارت خود را دریافت کنند.

رئیس پلیس راهور شهرضا افزود: برابر آیین‌نامه راهور، رانندگان مکلف‌اند در تصادفات خسارتی، وسیله نقلیه را به سمت راست راه منتقل کنند، ولی در تصادفات جرحی و فوتی، باید صحنه حفظ شود تا پلیس در صحنه تصادف حضور یابد.

لینک کوتاه : https://sinakhabar.ir/?p=11996

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.