• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
2

توزیع گازوییل یورو ۴ در جایگاه‌های سوخت اصفهان به ۱۰۰ درصد رسید

  • کد خبر : 16066
  • 06 خرداد 1402 - 9:57
توزیع گازوییل یورو ۴ در جایگاه‌های سوخت اصفهان به ۱۰۰ درصد رسید
سیناخبر- مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه اصفهان از عرضه گازوییل (نفت‌گاز) یورو۴ بطور صد درصد و در همه جایگاه‌های عرضه سوخت این منطقه خبر داد.

به گزارش روز شنبه سیناخبرعبدالله گیتی‌منش گفت: در سال ۱۴۰۱ توزیع نفت‌گاز یورو ۴ فقط در کلانشهر اصفهان و جایگاه های دسترسی اصلی (مواصلاتی) مصوب هیات دولت انجام می شد اما در سال جاری عرضه نفت‌گاز در همه جایگاه های اصفهان صورت می گیرد.

گیتی منش با اشاره به تعهدهای محیط زیستی وزارت نفت، اظهار داشت: بمنظور اجرای سیاست‌های دولت و کمک به جلوگیری از آلودگی‌های محیط زیستی با توجه به فراهم شدن زیرساخت‌های لازم، توزیع نفت‌گاز یورو ۴ به مجاری عرضه این منطقه از میانگین روزانه یک میلیون و ۹۸۱ هزار لیتر در اردیبهشت سال گذشته به ۶ میلیون و ۸۰۰ هزار لیتر در اردیبهشت سال ۱۴۰۲ افزایش یافت.

وی با بیان اینکه میزان گوگرد نفت‌گاز یورو ۴ توزیعی با میزان حداکثر ۵۰ppm مطابق با مشخصات استاندارد است، افزود: این اقدام در کاهش آلایندگی‌های محیط زیستی مؤثر است.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه اصفهان خاطرنشان کرد: از مزایای این نوع سوخت می‌توان به کاهش آلودگی هوا بدلیل پایین بودن میزان گوگرد، افزایش کیفیت و بازدهی سوخت در خودروها، جلوگیری از خوردگی و فرسودگی زودهنگام قطعات داخلی ادوات نفت‌گازسوز و افزایش میانگین طول عمر ناوگان حمل‌ونقل سنگین و تحقق حقوق شهروندی اشاره کرد.

استان اصفهان از ۳۵۹ جایگاه عرضه سوخت بنزین و نفت‌گاز و ۱۶۴ جایگاه سی ان جی برخوردار است.

مصرف روزانه گازوییل (نفت گاز) در استان اصفهان در سال گذشته ۱۰ میلیون لیتر بود که نسبت به سال ۱۴۰۰ معادل ۱۳.۳ درصد افزایش نشان می دهد؛ این میزان مصرف شامل گازوییل توزیع شده بین نیروگاه‌ها نیز است.

لینک کوتاه : https://sinakhabar.ir/?p=16066

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.