• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
18
نماینده مردم سمیرم در مجلس:

تخریب سرپناه های عشایر ظلم بزرگی است

  • کد خبر : 6043
  • 21 خرداد 1401 - 9:38
تخریب سرپناه های عشایر ظلم بزرگی است
سیناخبر- نماینده مردم سمیرم در مجلس شورای اسلامی گفت: تخریب سرپناه های عشایری ظلم بزرگی به جامعه عشایری است.

به گزارش روز شنبه سیناخبر اصغر سلیمی در شورای عشایری شهرستان سمیرم اظهار داشت: در بودجه سال جاری ۱۶ بار اسم عشایر در بحث های مربوط به پکیچ های خورشیدی، آب، راه، ورزش، بیمه، سلامت و …آورده شده است.

سلیمی با بیان اینکه برای اولین بار قیر رایگان برای راه های عشایری در بودجه سال ۱۴۰۱ گنجانده شده، گفت: باید حق عشایر را به سیاست مداران و مدیران کشوری یادآوری کنیم و برای درک زندگی عشایر باید با آنها زندگی کرد.

وی افزود: عشایر هم مانند شهر و روستا به امکانات نیاز دارند و ما پیشرفت کنونی کشور را مدیون معلمان نسل گذشته جامعه عشایری هستیم.

نماینده مردم سمیرم در مجلس شورای اسلامی  با اشاره به ایلراه های عشایری گفت: باید ایلراه های عشایری احیا شوند و  تا دورترین نقاط عشایری راه برده شود.

مدیرکل امور عشایر اصفهان نیز در این نشست گفت: در سال جاری ۵۰۰ پنل خورشیدی به عشایر سمیرم اختصاص داده شده که امیدواریم این پنل ها بتوانند روشنایی را برای چادر های عشایر شهرستان به ارمغان بیاورند.

مختار اسفندیاری  بیان داشت: در برنامه های دوم تا ششم کارهای خوبی برای عشایر انجام شده به طوری که شاخص های توسعه در مناطق عشایری قبل از انقلاب زیر ۵ درصد بودند اما بعد از انقلاب به لطف نظام مقدس جمهوری اسلامی به بالای ۶۵ درصد رسیده اند.

اسفندیاری با اشاره به ده هزار شهید جامعه عشایری بیان کرد: نظام ستمشاهی دو ایل بختیاری و قشقایی را به حال خود رها کرده بود زیرا این دو ایل استبداد ستیز بوده و در مقابل ظلم می ایستادند.

وی گفت: نیازهای اولیه عشایر ایلراه های عشایری، آب شرب انسان و دام و سوخت فسیلی می باشند و در حال حاضر مشکل اصلی عشایر فروش دام است لذا عشایر به میدان عرضه دام نیاز دارند.

لینک کوتاه : https://sinakhabar.ir/?p=6043

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.