• امروز : شنبه - ۶ مرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
14
در آستانه چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی

بزرگترین طرح نیروگاه خورشیدی جنوب استان اصفهان به بهره برداری رسید

  • کد خبر : 5795
  • 07 بهمن 1399 - 9:22
بزرگترین طرح نیروگاه خورشیدی جنوب استان اصفهان به بهره برداری رسید
سیناخبر- در آستانه چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، بزرگترین طرح نیروگاه خورشیدی جنوب استان اصفهان به بهره برداری رسید.

به گزارش سیناخبر صبح امروز سه شنبه با حضور همایون حائری، معاون برق و انرژی وزیر نیرو، نیروگاه خورشیدی با توان نامی یک مگا واتی در زمینی به مساحت ۲ هکتار واقع در شهرک صنعتی خرم شهرضا افتتاح شد.

مدیر امور برق شهرستا ن شهرضا گفت: ساخت این نیروگاه با سرمایه گذاری ۶۵ میلیارد ریالی بخش خصوصی در سال ۹۷ آغاز شد و در سال ۹۸ به پایان رسید.

 مجتبی باقی تصریح کرد: این نیروگاه از سال ۹۸ تاکنون به صورت آزمایشی در حال بهره برداری بوده و هم اکنون با توان کامل و به صورت رسمی آغاز به کار کرده و وارد مدار می شود.

باقی افزود: این نیروگاه شامل ۴ هزار سلول ۲۵۰ وات و ۵۰  مبدل برق ( اینورتر)۲۰  کیلو وات می باشد که روزانه حدود ۵ هزار و ۵۰۰ کیلو وات ساعت توان به شبکه تزریق می کند.

وی بیان داشت: سازه های خورشیدی فصلی این نیروگاه ساخت ایران بوده و به دست متخصصان داخلی ساخته شده است.

مدیر امور برق شهرضا گفت: در زمان ساخت زمینه اشتغال ۵۰ نفر پیمانکار فراهم شده و در حال حاضر نیز ۵ نفر در این نیروگاه مشغول فعالیت هستند.

همچنین بازدید از پست ۲۳۰ کیلوولت مهیار و تجهیزات برق بازارقدیمی شهرضا، پست ۶۳ کیلو ولت علی آباد جمبزه دهاقان، احداث ۲۰ کیلومتر خط برای رینگ خطوط برق دهاقان با شهرستان سمیرم و روشنایی مبادی ورودی شهرستان دهاقان از دیگر برنامه های سفر معاون وزیر نیرو بود.

لینک کوتاه : https://sinakhabar.ir/?p=5795

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.