• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
28

برای هر محله شناسنامه سلامت تشکیل شود

  • کد خبر : 5157
  • 26 اردیبهشت 1401 - 11:18
برای هر محله شناسنامه سلامت تشکیل شود
سیناخبر- فرماندار شهرستان شهرضا گفت: راه انداری طرح محله سلامت واجرای آن در توسعه شهرستان بسیار اهمیت دارد که باید جدی گرفته شود.

به گزارش روز دوشنبه سیناخبر سید امیر جعفری در نشست مجمع سلامت شهرستان  که در فرمانداری شهرستان شهرضا برگزار شد، ضمن خدا قوت و قدردانی از خیرین سلامت گفت:  در گذشته امنیت به معنی برطرف کردن هر تهدید خارجی و مقاومت در برابر تجاوز دشمنان خارجی بود، اما امروزه امنیت شئون گوناگونی مثل امنیت زیستی، اقتصادی، انسانی، سیاسی و نظامی را در برمی گیرد.

جعفری افزود: جامعه سالم، توسعه پایدار و پیشرفت یک جامعه نیازمند انسان سالم است.

وی گفت: بعضی معتقدند انسان قرن بیستم بواسطه علمی که دارد درگیر پاندمی ها، قحطی و جنگ های کلاسیک نمی شود اما پاندمی کرونا اولین ادعا را نقض و جهان را درگیر خود کرد.

 فرماندار شهرستان شهرضا گفت: امروزه با امنیت زیستی مواجه هستیم که برای حفظ آن باید تلاش کرد و اگر  توانستیم بیماری کرونا را کنترل کنیم، نتیجه همکاری همه اقشار جامعه است که نیاز است تجارب شهرستان درباره برخورد با کرونا بیان و به صورت مستند ضبط شود تا در اختیار آیندگان قرار گیرد.

جعفری گفت:  نیازمند الگویی سالم و موفق از مردمی کردن سلامت هستیم، اجرای طرح محله سلامت، در توسعه شهرستان بسیار اهمیت دارد و باید برای هر محله شناسنامه سلامت در نظر بگیریم و مطابق با آن برنامه ریزی شود. مثلا علت بیماری های قلبی عروقی، دیابت و سرطان را بفهمیم برای جلوگیری از پیشرفت آن ها برنامه ریزی شود

وی افزود: نزاع های دسته جمعی، خودکشی،طلاق، بیماری های قلبی عروقی، سرطان و دیابت آمار رو به بالایی دارد که با اجرای این طرح می توان ریشه این مشکلات را بدست اورد و این اسیب ها را کاهش داد.

لینک کوتاه : https://sinakhabar.ir/?p=5157

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.