• امروز : یکشنبه - ۱۰ مهر - ۱۴۰۱
  • برابر با : Sunday - 2 October - 2022
1

این ساعت ها بهترین زمان برای میوه خوردن است!

  • کد خبر : 8176
  • 05 شهریور 1401 - 10:31
این ساعت ها بهترین زمان برای میوه خوردن است!
سیناخبر- متخصصان تغذیه توصیه می‌کنند که برای حفظ ریزمغذی‌های موجود باید به زمان صرف میوه نیز توجه کرد.

میوه جزء بهترین خوراکی‌ها در رژیم غذایی است چراکه منبع غنی از ویتامین‌ها، املاح و فیبر‌ها محسوب می‌شود. این گروه از مواد غذایی، برای افرادی که قصد کاهش وزن دارند، مفید است و با افزایش احساس سیری و تامین قند مانع از تمایل به خوردن تنقلات شیرین می‌شود.

متخصصان تغذیه توصیه می‌کنند که برای حفظ ریزمغذی‌های موجود باید به زمان صرف میوه نیز توجه کرد که در ادامه همین مطلب به آن پرداخته ایم.

میوه پس از غذا و بروز اختلالات گوارشی

هر نوع از مواد غذایی روند هضم خاصی دارند. ترکیبات نشاسته و پروتئین هضم آرامی دارند و حدود سه ساعت زمان برای عبور از معده به روده باریک زمان لازم است. اما میوه‌ها به‌دلیل وجود آب فراوان پس از ۲۰ تا ۳۰ دقیقه به روده باریک می‌رسند. زمانی که میوه پس از غذا میل می‌شود، تفاوت در مدت زمان هضم با دیگر خوراکی‌ها عامل از بین‌رفتن ویتامین‌ها و دیگر ریزمغذی‌های موجود در میوه می‌شود. در این شرایط، روند هضم میوه نیز مختل شده و تا زمان هضم دیگر مواد غذایی در معده باقی می‌ماند که زمینه‌ساز نفخ، افزایش اسیدیته معده و دیگر اختلالات گوارشی خواهد بود.

میان‌وعده عالی

انتخاب میوه به‌عنوان میان‌وعده بسیار مفید و نسبت به بیسکوئیت و تنقلات شیرین ارجحیت دارد. علاوه بر اینکه میوه‌ها منبع غنی از ویتامین‌ها، فیبر‌ها و مواد معدنی نظیر پتاسیم هستند، فروکتوز موجود در آن‌ها نیز به تامین نیاز بدن به قند کمک کرده و موجب بهبود تمرکز و تامین انرژی لازم تا زمان صرف وعده غذای بعدی می‌شود.

تناسب اندام

افرادی که قصد کاهش وزن دارند و مایل به مصرف میوه برای کاهش کالری روزانه هستند باید به مقدار قند میوه‌ها نیز توجه کنند. بهترین میوه‌ها در این زمینه، سیب و گریپ‌فروت است. البته میوه‌هایی مانند کیوی، توت‌فرنگی و پرتقال نیز توصیه می‌شوند. اما در مصرف میوه‌های خیلی شیرین مانند گیلاس، موز، انگور و خربزه باید مراقب بود و بهتر است زمانی میل شوند که پس از صرف آن برنامه ورزشی در نظر گرفته شده باشد. در واقع، گرچه قند موجود در میوه‌ها طبیعی است، اما دلیلی بر مصرف زیاد آن‌ها نخواهد بود.

نکته بسیار مهم دیگر اینکه مزیت مصرف میوه زمانی است که کامل میل شود. آبمیوه هرگز جایگزین مناسبی نیست، زیرا فاقد فیبر‌های میوه است و از طرفی قند زیادی دارد. در دوران رژیم لاغری می‌توان میوه را به‌عنوان صبحانه میل کرد. همچنین ۲ ساعت پیش از صرف غذا نیز برای افزایش احساس سیری و پرهیز از پرخوری توصیه می‌شود.

لینک کوتاه : https://sinakhabar.ir/?p=8176

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.