• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
4

اخذ سند تک برگ ۶۳۰ هکتار اراضی دولتی شهرستان شهرضا

  • کد خبر : 12545
  • 11 بهمن 1401 - 10:49
اخذ سند تک برگ ۶۳۰ هکتار اراضی دولتی شهرستان شهرضا
سیناخبر- رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان شهرضا از اخذ اسناد تک برگی و تثبیت مالکیت دولت بر روی ۶۳۰ هکتار از اراضی این شهرستان خبر داد.

به گزارش روز سه شنبه سیناخبر غلامرضا سبزواری اظهار داشت: این اداره با هدف پیشگیری از زمین‌خواری و جلوگیری از تصرفات اراضی ملی همچنین مطابق با سیاست گذاری‌های معاونت املاک و حقوقی اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان و تلاش و پیگیری‌های به عمل آمده موفق به اخذ اسناد تک برگ ۶۳۰ هکتار اراضی ملی و دولتی این شهرستان در راستای تثبیت مالکیت دولت شد. 

سبزواری با بیان اینکه اسناد دریافت شده به تعداد ۹۰ فقره بوده است اذعان داشت: اداره راه و شهرسازی شهرستان شهرضا در جهت حراست از اراضی دولتی اقداماتی نظیر اخذ سند و تبدیل اسناد دفترچه‌ای به تک برگ را در اولویت‌های کاری خود قرار داده است. 

وی خاطرنشان کرد: با اجرای قانون کاداستر و سنددار شدن اراضی، اختلافات و دعاوی بین مردم و دستگاه‌های دولتی رفع می‌شود، همچنین با اخذ اسناد تک‌برگی به نام دولت، سودجویی از اراضی ملی و سوء استفاده از اسنادی که ابهام دارند نیز به حداقل ممکن می‌رسد. 

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان شهرضا در خصوص دیگر اقدامات به عمل آمده در راستای صیانت از اراضی ملی و دولتی شهرستان شهرضا به رفع تصرف ۵۴.۸ هکتار از اراضی اشاره کرد و گفت: با هوشیاری و تلاش عوامل یگان حفاظت اراضی استان اصفهان بخشی از این اراضی به صورت فوری و بخشی با اجرای حکم قضایی، رفع تصرف و به بیت المال برگشت داده شد. 

سبزواری تصریح کرد: به منظور جلوگیری از دخل و تصرف سودجویان اراضی ملی، اکیپ‌های گشت و مراقبت یگان حفاظت اراضی ملی و دولتی به صورت شبانه روزی این اراضی را تحت نظارت و پایش قرار داده و به محض مشاهده هرگونه تخلف، تخریب و تصرف با متخلفان برخورد قانونی صورت می‌گیرد. 

لینک کوتاه : https://sinakhabar.ir/?p=12545

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.