• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
12

آموزش و پرورش شهرضا ۹۰ نفر کمبود نیرو دارد

  • کد خبر : 3109
  • 11 تیر 1399 - 16:55
آموزش و پرورش شهرضا ۹۰ نفر کمبود نیرو دارد
سیناخبر- مدیر آموزش و پرورش شهرستان شهرضا گفت: آموزش و پرورش شهرضا 90 نفر کمبود نیرو دارد.

به گزارش روز چهارشنبه سیناخبر مصطفی مطهری در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان که با حضور مدیر کل آموزش و پرورش استان در فرمانداری برگزار شد، تصریح کرد: ۳۰ هزار دانش آموز شهرضایی در بیش از ۲۳۰ واحد آموزشی مشغول تحصیل هستند.

مطهری افزود: در مقطع ابتدایی ۵۱۲ معلم مشغول فعالیت هستند که شهریور ماه امسال ۶۰ نفر شامل ۳۲ آموزگار و ۲۸ نفر مدیر، معاون آموزشی و اجرایی و آموزگار استثنایی بازنشسته می شوند.

وی بیان داشت: تعداد زیاد بازنشستگان به رقم کسری نیرو در شهرستان اضافه خواهد کرد.

مدیر آموزش و پرورش شهرضا با بیان اینکه مدارس غیردولتی شهرضا جزو بهترین مدارس استان هستند، بیان داشت: وضعیت نامناسب اقتصادی باعث شده تا بسیاری از دانش آموزان مدارس غیر دولتی خواهان بازگشت به مدارس دولتی باشند که این بار اضافه ای بر دوش آموزش و پرورش خواهد بود.

همچنین در این جلسه مدیر کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: در کشور ۱۷۶ هزار نفر و در استان اصفهان بیش از ۱۵ هزار نفر کمبود نیرو وجود دارد.

محمد اعتدادی افزود: امسال سهمیه اختصاص یافته به استان از محل ماده ۲۸ برای جذب نیرو با احتساب باقیمانده سهمیه سال گذشته به هزار و ۸۰۰ نفر می رسد که سعی می کنیم سهمیه خوبی به شهرضا اختصاص یابد.

اعتدادی از کاهش سهمیه سرباز معلم در استان خبر داد و افزود: سال گذشته ۲۶۰ نفر سرباز معلم در استان داشتیم که امسال این تعداد به ۱۲۶ نفر کاهش یافته و سهمیه شهرضا هم ۵ نفر است.

وی سیاست آموزش و پرورش برای جبران این کسری نیرو را نگه داشت نیروهای بازنشسته عنوان کرد و گفت: در ناحیه ۴ آموزش و پرورش اصفهان ۸۰ درصد معلمان متوسطه دوره اول از بازنشستگان هستند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان بیان داشت: بیش از ۴۰۰ مدرسه در اصفهان اوقافی هستند که سال گذشته بابت اجاره این مدارس ۱۲ میلیارد ریال به اداره اوقاف و امور خیریه پرداخت شد.

اعتدادی بر لزوم توجه به پرورش و رعایت نکات اخلاقی توسط معلمان در مدارس تاکید کرد و افزود: فرآیند ثبت نام و به کارگیری نیروهای جدید باید مبتنی بر تربیت باشد تا والدین از تربیت، پرورش و اخلاق مداری مسئولان مدارس مطمئن باشند.

وی گفت: میزان شهریه مدارس غیر دولتی در سامانه مخصوص این مدارس مشخص شده و هیچ مدرسه ای حق دریافت شهریه اضافی ندارد.

مدیر کل آموزش و پرورش استان اظهار داشت: تامین اعتبارات لازم برای تکمیل خانه معلم شهرضا در اولویت کار ما است.

اعتدادی بر لزوم تشکیل مجمع خیران مدرسه ساز در شهرضا تاکید کرد و افزود: برای سال تحصیلی آینده نرم افزار و سامانه آموزشی خوبی در استان اصفهان طراحی شده که یکی از بهترین سامانه های کشور است و دستورالعمل های سال تحصیلی جدید در چند روز آینده ارسال می شود.

لینک کوتاه : https://sinakhabar.ir/?p=3109

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.