• امروز : جمعه - ۲۷ مهر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 18 October - 2024
10

دو پژوهشگر مرکز آموزش عالی شهرضا در فهرست دانشمندان پراستناد دو درصد برتر جهان در سال ۲۰۲۴ قرار گرفتند

  • کد خبر : 30731
  • 09 مهر 1403 - 8:42
دو پژوهشگر مرکز آموزش عالی شهرضا در فهرست دانشمندان پراستناد دو درصد برتر جهان در سال ۲۰۲۴ قرار گرفتند
سیناخبر- دکتر صادق مطهر و دکتر هادی گیوی از اعضای هیات علمی مرکز آموزش عالی شهرضا به همراه ۱۹ محقق دانشگاه اصفهان در لیست جهانی منتشر شده توسط دانشگاه استنفورد در میان دو درصد دانشمندان برتر جهان در سال ۲۰۲۴ قرار گرفته اند.

به گزارش روز دوشنبه سیناخبر رئیس انتشارات و مسئول کمیته علم سنجی دانشگاه اصفهان تصریح کرد: دانشگاه استنفورد هر ساله لیستی از پژوهشگران دو درصد برتر جهان را بر اساس داده‌های پایگاه استنادی اسکوپوس و بر مبنای شاخص استنادی منتشر می‌کند و مبنای ارزیابی و اعلام اسامی پژوهشگران برتر بر اساس تعداد استنادات دریافتی در رشته تخصصی بوده و انتخاب پژوهشگران برتر بر اساس شاخص ترکیبی شامل ۶ شاخص استنادی (مجموع استناد، اچ. ایندکس، اچ ایندکس بر مبنای تعداد نویسندگان هر مقاله، تعداد استناد به مقالات تک نویسنده، تعداد استناد به مقالات تک نویسنده یا نویسنده اول و تعداد استناد به مقالات تک نویسنده، نویسنده اول یا نویسنده آخر) انجام می گیرد.

علی منصوری افزود: در فهرست سال ۲۰۲۴، عملکرد استنادی نویسندگان به ازای بروندادهای پژوهشی منتشر شده آنان در بازه زمانی ۱۹۶۰ تا ۲۰۲۳ در ۲۰ حوزه موضوعی فرعی و ۱۷۴ رشته تحلیل می‌شود. بر این اساس، نویسندگانی که در زمره پژوهشگران پراستناد دو درصد برتر جهان قرار گرفته‌اند معرفی می‌گردند.

وی گفت: در این فهرست، تعداد ۲۱ عضو هیات علمی و پژوهشگر دانشگاه اصفهان به عنوان پژوهشگر اثرگذار برتر در دو لیست (نویسندگان اثر گذار در سال ۲۰۲۳ و نویسندگان اثرگذار در طول عمر علمی) معرفی شده است.

لینک کوتاه : https://sinakhabar.ir/?p=30731

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.