• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
9

۸ پیش‌نیاز ناشناخته عمل‌گرا شدن

  • کد خبر : 12927
  • 24 بهمن 1401 - 10:29
۸ پیش‌نیاز ناشناخته عمل‌گرا شدن
سیناخبر- همه ما دوست‌داریم برنامه‌ریزی‌های‌ خودمان را در زندگی اجرایی کنیم اما با اصول ایجاد چنین شرایطی آشنا نیستیم.

همه ما افرادی را می‌شناسیم که ظرفیت بالایی دارند یا در باره یک موضوع بزرگ صحبت می‌کنند، اما هیچ‌کاری برای دستیابی به آن انجام نمی‌دهند. مرد یا زن، نوجوان یا جوان و …، فرقی ندارد، چون همه ما برای رسیدن به اهداف‌مان باید به برنامه‌ریزی‌های‌مان جامه عمل بپوشانیم. افراد موفق، عمل‌کننده هستند نه سخنگو. اما تبدیل شدن به فرد عمل گرا نیاز به یک سری پیش‌نیاز‌ها دارد که کمتر درباره آن‌ها سخن گفته شده است. در ادامه به تعدادی از آن‌ها اشاره خواهد شد.

منتظر نبودن برای کامل‌شدن شرایط

افراد عمل گرا قبل از اقدام، منتظر کامل‌شدن شرایط به طور صد درصدی نیستند. آن‌ها فقط به دنبال هدف هستند، بازخورد‌ها را مشاهده و سپس اقدام بعدی خود را مطابق با آن اصلاح می‌کنند. کسانی که در زندگی خود به موفقیت زیادی دست نمی‌یابند، تمایل زیادی به استفاده از «باید» و «نباید» دارند. کسانی که آن چه را می‌خواهند به دست می‌آورند، آن قدر مشغول دستیابی به هدف بعدی خود هستند که حتی فرصت توضیح ندارند. اگر از اهمال‌کاری رنج می‌برید، توصیه می‌کنم راه‌های عملی را برای جلوگیری از پشت گوش انداختن بررسی کنید.

مبهم نبودن آرزو‌ها

افراد عمل گرا دائم به دنبال شفافیت در زندگی خود هستند. آن‌ها می‌دانند که چه می‌خواهند و رویای خود را دنبال می‌کنند. آرزو‌ها و باور‌های مبهم به نتایج مبهم منجر می‌شود. این حس جهت‌گیری است که به آن‌ها قدرت ماندگاری می‌دهد تا به اهداف شان پایبند باشند و به رویاهایشان برسند.

عزت‌نفس بالا

افراد اهل عمل معتقدند شایسته موفقیت هستند و می‌دانند که می‌توانند هر کاری را که در ذهن‌شان است، انجام دهند. آن‌ها درک می‌کنند که اشتباه کاری است که انجام می‌دهند و نه شخصیتی که هستند. آن‌ها همچنین علایم هشدار دهنده عزت‌نفس پایین را زیر نظر دارند تا مطمئن شوند که همیشه تصویر مثبتی از خود دارند. چنین افرادی باور دارند که عزت‌نفس یک حالت ذهنی است و انتخاب داشتن عزت نفس بالا بسیار مفیدتر از انتخاب برای داشتن عزت‌نفس پایین است.

علاقه‌داشتن به مطالعه

بیشتر افراد موفق به مطالعه علاقه دارند. اگر بر این باور هستید که موفقیت همیشه سرنخ‌هایی به‌جا می‌گذارد و شما می‌توانید با فکر کردن و رفتار مانند یک فرد موفق، به اهداف‌تان برسید پس مطالعه باید بخشی از زندگی روزمره شما باشد. خواندن در باره موفقیت دیگران می‌تواند باور‌های محدود کننده‌ای را که در باره خود دارید، به چالش بکشد.

پذیرفتن خود

«با خودت صادق باش». افرادی که عمل‌گرا هستند به چیزی که نیستند، تظاهر نمی‌کنند. این کار به آن‌ها اجازه می‌دهد خلاقیت خود را آزادانه بیان کنند و نگران پنهان کردن خود واقعی‌شان نباشند. بهترین راه برای پذیرش خود، قدردانی و پذیرش واقعی دیگران است. اگر تمایل دارید دیگران را قضاوت کنید، احتمالاً خودتان را هم خیلی قبول ندارید. بدترین نوع طرد شدن، طرد شدن از خود است.

داشتن ارتباطات عالی

افراد موفق و عمل‌گرا اهمیت روابط و چگونگی آن را یکی از مهم‌ترین عوامل در دستیابی به اهداف می‌دانند. آن‌ها همچنین می‌دانند که بهترین راه برای ایجاد یک شبکه عالی این است که ابتدا بدون انتظار پاداش به دیگران کمک کنند. کسانی که دائم بدون کمک کردن چیزی می‌گیرند، معمولاً در ایجاد یک شبکه محکم عملکرد بسیار ضعیفی دارند و برای عملی کردن اهداف با مشکلات جدی مواجه می‌شوند.

پذیرش اشتباهات

دو کار وجود دارد که می‌توانید برای تضمین موفق نشدن و فرار از عمل‌گرایی در آینده انجام دهید: سرزنش دیگران و بهانه آوردن. وقتی این دو کار را انجام می‌دهید، هم مسئولیت و هم قدرت خود را رها می‌کنید. وقتی مشکلی پیش می‌آید و دیگران را مقصر می‌دانید یا بهانه می‌آورید، به وضوح اعلام می‌کنید که در این شرایط قدرتی ندارید و اتفاقاتی برای شما رخ می‌دهد که خارج از کنترل شماست. افراد بزرگ وقتی دچار اشتباه می‌شوند، اعتراف می‌کنند تا بتوانند روی راه‌حل تمرکز کنند و انرژی خود را هدر ندهند.

مدیریت انرژی

افراد موفق و عمل‌گرا می‌دانند که مدیریت انرژی خود، اگر نه بیشتر از مدیریت زمان، به همان اندازه مهم است. یکی از مهم‌ترین اصول در مدیریت انرژی این است که بدانیم استراحت به اندازه عمل مهم است. افراد موفق می‌دانند که انرژی کم نتایج ضعیفی به همراه دارد و باعث می‌شود در عملی‌کردن اهداف‌شان عملکرد نامناسبی داشته باشند.

لینک کوتاه : https://sinakhabar.ir/?p=12927

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.