• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
5

۸ نکته مهم درباره ادویه ها که طعم و عطر غذا را به یاد ماندنی می‌کند

  • کد خبر : 11105
  • 14 آذر 1401 - 10:01
۸ نکته مهم درباره ادویه ها که طعم و عطر غذا را به یاد ماندنی می‌کند
سیناخبر- چاشنی عطر و رنگ و طعم غذا را وارد سطحی بالاتر می‌کند اما هر ادویه ای را هر وقت و در هر غذایی نباید استفاده کرد.

آشپزی بدون استفاده از چاشنی معنی ندارد، اما ادویه‌ها کمی خطرناک هستند آن‌ها می‌تواند ظرف غذای شما را رویایی یا خراب کنند: خیلی زیاد و زننده یا خیلی کم و بی مزه. در اینجا ۸ نکته و ترفند عملی وجود دارد که می‌تواند به شما کمک کند تا به یک متخصص چاشنی تبدیل شوید:

۱. تفاوت بین انواع نمک و زمان استفاده از آن‌ها

همه نمک‌ها شوری یکسانی ایجاد نمی‌کنند. برخی انواع نمک دارای کریستال‌هایی هستند که به سرعت حل می‌شوند. چنین نمکی برای تقریبا همه چیز عالی است. از طرف دیگر، نمک سفره بسیار ریزتر است و مقدار کمی از آن کافی است. نمک دانه درشت برای پخت مناسب نیست، زیرا کریستال‌های آن برای حل شدن خیلی بزرگ هستند؛ از این نمک مثل نصرت روی گوشت و خوراک‌ها بپاشید.

۲. فلفل ریز آسیاب شده در مقابل دانه‌ فلفل

اینکه چگونه فلفل سیاه را آسیاب می‌کنید می‌تواند تاثیر قابل توجهی روی طعم غذا بگذارد. فلفل ریز آسیاب شده (نوعی که شبیه گرد و غبار است) بسیار قوی است و طعمی ماندگار دارد؛ از آن برای تهیه سس‌ها استفاده کنید. دانه فلفلی که با آسیاب دستی و تازه می‌سابید برای سر سفره یا به عنوان چاشنی انواع پروتئین بهترین است. طعم آن معمولا کمتر تند است و به کل ظرف پخش نمی‌شود.

۳. ادویه را از بالا بپاشید

علاوه بر ظاهر جذابی که به آشپزی شما می‌دهد، پاشیدن ادویه از بالای ظرف یک دلیل عملی هم دارد؛ این کار که مورد علاقه سرآشپزهاست به توزیع یکنواخت چاشنی کمک می‌کند. این کار به شما اطمینان می‌دهد که بخشی از غذا، به طور تصادفی، بیش از حد مزه‌دار نشود و با رعایت آن، طعم و عطر غذای شما به یاد ماندنی می‌شود.  

۴. ادویه‌های برشته و بو داده شده

برشته کردن ادویه‌ها قبل از آسیاب کردن، طعم آن‌ها را به سطح جدیدی می‌برد و پیچیدگی و عطر آن را بیشتر می‌کند. برای انجام این کار، کافی است ادویه مورد نظر خود را در تابه‌ای روی حرارت متوسط ​​رو به پایین قرار دهید و برشته کنید. آن را مرتب هم بزنید تا معطر شوند. به محض اینکه بوی آن بلند شد، تابه را از روی حرارت بردارید تا نسوزند.

بسیاری از مردم فکر می‌کنند که می‌توانید طعم غذا‌های گرم را بهتر از غذا‌های سرد بچشید و بنابراین باید با اضافه کردن چاشنی اضافی به غذا‌های سرد آن را جبران کنید. یک مثال خوب (و موردی که اغلب نادیده گرفته می‌شود) سالاد است. همراه با سس، اضافه کردن کمی نمک می‌تواند به درخشندگی طعم‌ها و طعم بهتر سالاد کمک کند.

۶. شکر هم یک چاشنی کاربردی است

درست کردن یک مارینارای خوب یا سس گوجه فرنگی با یک مقدار شکر، طعمی حرفه‌ای پیدا می‌کند و برای خوراک‌هایی مانند هویج، چغندر و گوجه فرنگی طعمی متعادل به وجود می‌آورند؛ درست مانند نمک که می‌تواند به زنده شدن غذا کمک کند.

زمان استفاده از سبزی‌های خشکسبزی‌های خشک را بهتر است در طول و ابتدای پخت و پز استفاده کنید. این کار به آن‌ها زمان می‌دهد تا طعم خود را به یک غذا تزریق کنند و دوباره زنده شوند. از سوی دیگر، گیاهان تازه در هر حال بهتر و قوی‌ترند.

۸. از سرکه غافل نشوید

همه می‌دانند که نمک نقش مهمی در پخت و پز دارد، اما اهمیت سرکه برای همه روشن نیست. سرکه به افزایش طعم کمک می‌کند و درست مانند نمک، بخش مهمی از تعادل یک غذا را بر عهده می‌گیرد.

لینک کوتاه : https://sinakhabar.ir/?p=11105

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.