• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
24

۲۵ بیمار مبتلا به اوتیسم در شهرضا شناسایی شده اند

  • کد خبر : 3645
  • 21 فروردین 1401 - 11:55
۲۵ بیمار مبتلا به اوتیسم در شهرضا شناسایی شده اند
سیناخبر- شناسایی بموقع و زودهنگام درکنار شروع درمان و توانبخشی، برکنترل اختلالات اوتیسم تاثیر زیادی دارد و مناسب ترین زمان شناسایی آن سن ۲ تا ۳ سالگی است و برای این منظور خانواده باید به رفتارهای کودک خود توجه جدی کند.

به گزارش روز یکشنبه سیناخبر به مناسبت روز و هفته جهانی اوتیسم، معاون سیاسی امنیتی فرمانداری، رئیس و اعضای شورای شهر، معاون فرهنگی شهرداری، نماینده شبکه بهداشت و درمان، مدیریت آموزش و پرورش، ریاست و تعدادی از پرسنل حوزه توانبخشی اداره بهزیستی با حضور در مرکز اوتیسم محیا از این مرکز بازدید نموده و با فعالیت های آن آشنا شدند.

در این بازدید رئیس اداره بهزیستی طی معرفی طیف اوتیسم اظهار داشت: اوتیسم یک اختلال عصبی رشدی است که تا پیش از سه سالگی نمایان می‌شود. طیفی از این اختلال در صورت تشخیص به موقع، از طریق غربالگری قابل مداخله و درمان است.

سید علی موسوی تاکید کرد: بروز رفتارهای تکراری، نقص در ارتباط های کلامی و غیر کلامی و رفتارهای اجتماعی، می تواند از جمله علائم اوتیسم باشد. کودکان مبتلا به اوتیسم،  برای ایجاد رابطه با دیگران مشکل دارند و اغلب از ناتوانی مربوط به یادگیری نیز رنج می برند. تشخیص و اقدامات درمانی و توانبخشی به موقع می تواند، در این بخش به کودکان، برای بازگشت به زندگی عادی و حضور در جامعه کمک کند.

در ادامه مسئول مرکز اوتیسم محیا، ضمن عرض خیر مقدم به مسئولان اظهار داشت: کارشناسان این مرکز با ارایه خدمات تخصصی در زمینه های کاردرمانی، گفتار درمانی، موسیقی درمانی و آموزش های هنری به افراد دارای اختلال طیف اوتیسم، به آنان در راستای برخورداری از زندگی بهتر، توانایی برقراری ارتباط و اجتماعی شدن کمک می نمایند.

یعقوب قرقانی عدم پذیرش والدین و هزینه های سنگین مراحل درمانی را، از جمله مسایل رودرروی این مرکز عنوان و اضافه کرد: متاسفانه شناخت و آگاهی جامعه از اوتیسم بسیار پایین است و آگاه سازی جامعه، مهمترین مسئولیت ما در رابطه با این قشر می باشد.

قرقانی در ادامه باتوجه به وجود ۲۵ کودک مبتلا به اوتیسم در شهرستان، از مسئولان خواست؛ در راستای آگاه سازی جامعه تمام تلاش خود را به کار گیرند.

در پایان این بازدید، با توجه به افزایش آگاهی مسئولان شهرستان در زمینه اختلال طیف اوتیسم، ایشان آمادگی خود را جهت هرگونه حمایت و پیگیری در زمینه رفع مشکلات این قشر و نیز آگاه سازی جامعه اعلام نمودند.

لینک کوتاه : https://sinakhabar.ir/?p=3645

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.