• امروز : دوشنبه - ۲۶ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 16 September - 2024
5

یک هکتار از مراتع سمیرم طعمه آتش شد

  • کد خبر : 29950
  • 27 مرداد 1403 - 9:15
یک هکتار از مراتع سمیرم طعمه آتش شد
سیناخبر- مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: ۲۵ هکتار از پوشش‌های گیاهی غرب و یک و ۲ دهم هکتار از مراتع روستای نرمه در بخش وردشت سمیرم طعمه آتش شد.

به گزارش روز شنبه سیناخبر مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به آتش سوزی در  ۲۵ هکتار از پوشش‌های گیاهی غرب و یک و ۲ دهم هکتار از مراتع روستای نرمه در بخش وردشت سمیرم گفت: بخشی از مراتع ارتفاعات آقداش بخش زنده‌رود شهرستان فریدن در مرز بین شهرستان فریدن و بویین میاندشت دچار آتش سوزی شده بود که پس از ۲ ساعت تلاش عوامل یگان حفاظت از منابع طبیعی شهرستان‌های فریدن، بویین میاندشت و فریدون‌شهر و همکاری آتش‌نشانی و تیم‌های محلی، حریق مهار شد.

منصور شیشه‌فروش افزود:  بر اثر این حادثه حدود ۲۵ هکتار از پوشش‌های گیاهی، گون و گیاهان علوفه‌ای یک‌ساله در مراتع روستا‌های خلج، چهل خانه، قوهک، مانیده و ارتیجان در آتش سوخت.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: همچنین در حریق ساعت ۱۵ در مرتع روستای نرمه واقع در بخش وردشت سمیرم یک و ۲ دهم هکتار از مراتع و پوشش گیاهی گون و علوفه‌ای و درختچه‌های مرتعی در آتش سوخت.

وی ادامه داد: پس از ۱۳۰ دقیقه تلاش عوامل یگان حفاظت منابع طبیعی شهرستان و همکاری عشایر و نیرو‌های محلی این حریق هم اطفا شد.

به گفته مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان علت این آتش‌سوزی‌ها بی‌احتیاطی و عوامل انسانی گزارش شده است که با وزش تندباد و شدت گرما گسترش یافت.

شیشه‌فروش یادآورشد: عامل ۹۵ درصد از وقایع حریق در عرصه‌های طبیعی، عوامل انسانی و بی‌احتیاطی است.

لینک کوتاه : https://sinakhabar.ir/?p=29950

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.