• امروز : پنج شنبه - ۲۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 9 May - 2024
5

کم تحرکی در زندگی باعث زوال عقل می‌شود

  • کد خبر : 20241
  • 27 شهریور 1402 - 10:09
کم تحرکی در زندگی باعث زوال عقل می‌شود
سیناخبر- دانشمندان دریافتند که بی تحرکی در زندگی خطر ابتلا به زوال عقل را در افراد بالای ۶۰ سال افزایش می‌دهد.

به گزارش سیناخبر دانشمندان دانشگاه آریزونا و دانشگاه کالیفرنیای جنوبی به این نتیجه رسیده اند که سبک زندگی کم تحرک در افراد مسن با افزایش خطر ابتلا به زوال عقل مرتبط است.

در این مطالعه، نویسندگان بیش از ۱۰۰ هزار بزرگسال را مورد بررسی قرار دادند. تمام شرکت‌کنندگان بالای ۶۰ سال سن داشتند و در ابتدا زوال عقل تشخیص داده نشد. سپس داده‌ها به یک الگوریتم یادگیری ماشینی وارد شدند که اطلاعات را تجزیه و تحلیل و طبقه بندی می‌کرد. آن‌ها همچنین داده‌های بیمارستان‌ها را بررسی کردند تا تشخیص دهند چه کسانی دچار زوال عقل شده اند.

 پس از تنظیم جمعیت و سبک زندگی، این تیم دریافتند که خطر ابتلا به زوال عقل در میان سالمندانی که بیش از ده ساعت در روز بی تحرک بودند، به طور قابل توجهی افزایش می‌یابد. علاوه بر این، آنچه مهم بود این نیست که چند ساعت در روز یک فرد کمی حرکت می‌کند، بلکه کل زمانی است که در یک دوره طولانی در هر روز نشسته است.

در ماه سپتامبر، محققان بیمارستان عمومی ماساچوست (MGH) مکانیسمی را شناسایی کردند که به فعالیت بدنی کمک می‌کند تا از ابتلا به بیماری آلزایمر جلوگیری کند. انتظار می‌رود که این کشف مبنایی برای جهت گیری‌های درمانی جدید در مبارزه با زوال عقل باشد.نتایج این مطالعه در مجله JAMA منتشر شد.

لینک کوتاه : https://sinakhabar.ir/?p=20241

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.