• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
5

ویژگی‌های یک وعده صبحانه خوب برای دانش‌آموز چیست؟

  • کد خبر : 11151
  • 16 آذر 1401 - 9:40
ویژگی‌های یک وعده صبحانه خوب برای دانش‌آموز چیست؟
سیناخبر- دانش آموزان باید در مدت زمان ساعات درس، سطح قند خونی مناسبی داشته باشند. صبحانه خوب می‌تواند بر کاهش خستگی آن‌ها سر کلاس و افزایش گیرایی و تمرکز آن‌ها تاثیرگذار باشد.

صبحانه باید دو ویژگی داشته باشد؛ یکی این‌که مقدار انرژی کافی در آن لحاظ شود و دوم این‌که انرژی طوری به بدن آن‌ها برسد که در ساعات بعدی، قند خونشان در سطح پایدار و ثابتی باقی بماند.

برای به دست آوردن این انرژی چه باید کرد؟ توصیه می‌شود حتما در صبحانه آن‌ها غلات گنجانده شود. برای مثال وجود نان به خصوص از نوع سبوس‌دار یکی از بهترین گزینه‌ها برای صبحانه دانش آموزان است. علاوه براین کودکان و نوجوانان در سنین رشد هستند و باید در وعده‌های مختلف غذاییشان از پروتئین استفاده کنند. پنیر هم می‌تواند سهمی از پروتئین مورد نیاز بدن آن‌ها را در وعده صبحانه تامین کند.

در کنار آن مصرف دانه‌هایی مثل مغز گردو قادر خواهد بود تا بخش دیگری از مایحتاج بدنی نظیر اسید‌های چرب ضروری و سهمی از انرژی آن‌ها را تامین کند و سطح ثابتی از قند خون برای آن‌ها در پی داشته باشد.

تخم‌مرغ نیز به عنوان منبع غنی از پروتئین و چربی جزو خوراکی‌هایی است که توصیه می‌شود در جیره غذایی همه افراد گنجانده شود.

کودکان نسبت به بزرگسالان نیاز‌های تغذیه‌ای متفاوتی دارند به همین دلیل توصیه می‌شود سه تا چهار بار درهفته  تخم‌مرغ مصرف کنند.

لینک کوتاه : https://sinakhabar.ir/?p=11151

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.