• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
7

ورود ۳ برابری کاربران جدید به پیام‌رسان‌های داخلی

  • کد خبر : 9190
  • 12 مهر 1401 - 12:14
ورود ۳ برابری کاربران جدید به پیام‌رسان‌های داخلی
سیناخبر- این روز‌ها آمار‌های جدید از تقریبا ۳ برابر شدن تعداد کاربران فعال پیام‌رسان‌های ایرانی، ۱۹ برابر شدن ترافیک و ۲ برابر شدن ترافیک ویدئوی پیام‌رسان حکایت دارد

برخی از کاربران در ساعتی از روز که دسترسی به پیام رسان‌های رایج با محدودیت مواجه است یا میسر نیست، برای ارتباطات خود دنبال راهی می‌گردند.

بسیاری از کاربران می‌گویند که حجم پیامک‌ها و تماس هایشان در این روز‌ها افزایش یافته است و پیغام‌هایی را که قبلا عادت داشتند بر بستر پیام رسان‌ها مبادله کنند امروز باید با شبکه مخابراتی منتقل می‌کنند. اما تداوم این وضعیت، کاربران را به سمت پیدا کردن راه‌های جایگزین سوق داده است.

یکی از این راه‌های جایگزین، پیام رسان‌های داخلی هستند که در هر ساعتی از شبانه روز در دسترس هستند. به این ترتیب است که این روز‌ها کاربران پیام رسان‌های ایرانی را برای انتخاب پیام رسان بهتر امتحان می‌کنند و براساس نیاز واقعی خود در حال مراجعه به این پلتفرم‌ها هستند.

در این تغییرات، نگاهی داشتیم به وضعیت جدید و تغییرات احتمالی پیام رسان‌های ایرانی و با مدیران چند مجموعه پیام رسان در کشور صحبت کردیم. آن‌ها نخواستند که آمار مربوط به کسب و کار خود را اعلام عمومی کنند و ترجیح دادند اسمی از کسب و کار آن‌ها برده نشود.

تعداد کاربران فعال ۳ برابر شده است

مدیرعامل یکی از بزرگترین پیام رسان‌های داخلی کشور با اشاره به آماری از ورود کاربران جدید به این پیام رسان به خبرنگار فارس، می‌گوید: تعداد کاربران جدید فعال ۳ برابر شده است و در حال حاضر هیچ مشکلی از نظر سخت افزاری و نرم افزاری برای جذب کاربر‌های بیشتر نداریم.

پرسش و جو از مجموعه‌های پیام رسانی دیگر در کشور از احصاء آمار‌های مشابه حکایت دارد. مدیر یک پیام رسان دیگر درباره میزان کاربران جدید این پیام رسان در روز‌های اخیر به فارس، گفت: تقریبا تعداد کاربران جدیدمان ۲ تا ۳ برابر شده است.

او ادامه داد: آمار جذب روزانه کاربران جدید در پیام رسان ما در حد ۱۰۰ هزار نفر بوده است؛ البته شاید تعداد نصب روزانه پیام رسان ما از سایر پیام رسان‌ها کمتر بوده است که این امر به این دلیل است که در گذشته در جریان کمپین‌های متعدد کاربر را جذب کرده بودیم و اکنون این کاربر‌ها در حال فعال شدن هستند.

ترافیک پیام‌رسان داخلی ۱۹ برابر شد

یکی از موضوعاتی که همواره درباره پیام رسان‌های داخلی مطرح می‌شود، توجه به میزان تبادل اطلاعات در آن‌ها در کنار آمار نصب و تعداد کاربران فعال است. مصرف ترافیک بیشتر در پیام رسان‌ها نشانه‌ای از این است که ارتباطات در پیام‌رسان شکل گرفته است.

این موضوع را هم از فعالان پلتفرم‌های پیام رسان جویا شده ایم. مدیر یک پیام رسان بومی در پاسخ به سوالی درباره میزان استفاده از این پیام رسان و ترافیک ایجاد شده، از تقریبا ۱۹ تا ۲۰ برابر شدن ترافیک در پیام رسان خود در روز‌های اخیر خبر داد.

وی توضیح داد: امروز می‌بینیم که مردم برای امور واقعی روزانه خود پهنای باند پیام رسان بومی را مصرف می‌کنند و این ترافیک واقعی است.

ترافیک ویدئو به رشد ۲ برابری رسید

این فعال در بازار پیام رسان‌ها ادامه داد: افزایش ۱۹ برابری ترافیک پیام رسان داخلی ما در حال اتفاق افتاده است که ترافیک ویدئوی درخواستی (VOD) ۲ برابر شده است.

وی افزود: یعنی همان طور که پیش بینی می‌شد تماشای فیلم و ویدئو جز اولویت‌های مردم نبوده است و کمتر رشد کرده است.

چطور ترافیک تا این حد افزایش یافت؟

اما یکی از سوالاتی که در این باره مطرح می‌شود این است که چطور طی چند روز این میزان ارتباط در پیام رسان داخلی شکل گرفته و ترافیک تا این حد افزایش یافته است؟

مدیر یکی از پیام رسان‌ها به این سوال پاسخ می‌دهد. او با تاکید بر واقعی بودن آمار نصب و ترافیک پیام رسان، می‌گوید: یکی از ویژگی‌های پیام رسان ما این است که مانند تلگرام محدودیتی در ارسال فایل با هر حجمی نداریم و فایل‌ها هم مثل واتسآپ پس از مدتی حذف نمی‌شوند. تجربه نشان داده که در شرایط فعلی و با نیاز‌های امروز کاربران، ارسال فایل و پیام رسانی جذابیت بیشتری برای کاربران ایرانی دارد.

وی ادامه داد: ما با ارائه این خدمت، نیازی که در کاربران شکل گرفته و وجود دارد را پاسخ می‌دهیم و همین امر باعث استفاده واقعی از سرویس و تولید ترافیک واقعی شده است.

به گفته وی، برای مثال امروز یکی از نیاز‌هایی که کاربران بر بستر اینترنت دارند امکان ذخیره فایل حتی برای خودشان است و می‌بینیم که بسیاری از کاربران فعال ما اخیرا در حال استفاده از این امکان برای خود هستند که همه این استفاده‌ها منجر به ایجاد ترافیک داخلی می‌شود.

چت تصویری پیام رسان داخلی ممنوعیت دستوری ندارد.

اما یکی از ابهاماتی که درباره پیام رسان‌های داخلی وجود دارد، ممنوع بودن یا نبودن چت تصویری است. برخی از کاربران پیام رسان داخلی می‌گویند که تماس تصویری در پیام رسان داخلی بسته است.

مدیر یک پیام رسان که همه خدمات به جز تماس تصویری را ارائه می‌کند در پاسخ به این سوال که چرا تماس تصویری در پیام رسان شما وجود ندارد؟ آیا محدودیتی در این باره در بین است؟ گفت: هیچ محدودیت یا دستوری برای منع ارائه تماس تصویری نداریم؛ اینکه تماس تصویری را ارائه نمی‌دهیم به دلایل فنی است.

پیام رسان‌های داخلی همچنان مشکل نسخه رسمی آیفون را دارند

این روز‌ها که کاربران پیام رسان‌های ایرانی را برای انتخاب پیام رسان بهتر امتحان می‌کنند، پیام رسان‌های داخلی همچنان برای اندروید مناسب هستند و مشکل ارائه نسخه رسمی برای آیفونی‌ها وجود دارد.

یکی از اشکالاتی که درباره پیام رسان‌های بومی از سوی کاربران سیستم‌های آی او اس شنیده می‌شود، نبود نسخه رسمی در اپ استور برای این دسته از کاربران است. این امر یک محدودیت بزرگ بر سر راه همه گیری پیام رسان‌های بومی است.

مدیر یک پیام رسان داخلی که نسخه رسمی در اپ استور ندارد و فقط در فروشگاه‌های ایرانی برنامه کاربردی‌ای او اس در دسترس است، گفت: نسخه رسمی برای آیفون داریم؛ اما با محدودیت انتشار مواجه هستیم و ناگزیر نسخه‌ای او اس را فقط در بازار‌های ایرانی عرضه کرده ایم.

وی گفت: قبلا از کشور دیگر برنامه را در اپ استور ثبت کرده بودیم که از سوی اپل حذف شد و امروز فقط می‌توانیم از وب ویو یا فروشگاه‌های ایرانی استفاده کنیم.

پاسخ به نیاز واقعی، راه بقای کسب و کار

در وضعیت کنونی، در کنار دسترسی‌های غیررسمی به پیام رسان‌های خارجی، پیام رسان‌های داخلی هم در سکوت پیشرفت می‌کنند و کاربران براساس نیاز واقعی خود در حال مراجعه به این پلتفرم‌ها هستند.

به این ترتیب کسب و کار پیام رسانی در کشور در مسیر صحیح حفظ بقا از طریق پاسخ گویی به نیاز‌های جامعه هدف در حال حرکت است.

لینک کوتاه : https://sinakhabar.ir/?p=9190

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.