• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
5

نحوه تشخیص حساسیت فصلی از سرماخوردگی

  • کد خبر : 21907
  • 30 مهر 1402 - 12:05
نحوه تشخیص حساسیت فصلی از سرماخوردگی
سیناخبر- یک متخصص تغذیه گفت: کودکانی که ترسو هستند بیشتر از کودکان شجاع در معرض ابتلا به سرما خوردگی و عفونت‌های ویروسی قرار می‌گیرند.

به گزارش روز یکشنبه سیناخبر محبوبه ابریشم کار، متخصص طب سنتی گفت: عفونت‌های ویروسی بیشتر سرما خوردگی‌ها را شامل می‌شوند. سرما خوردگی معمولا ٣ تا ۵ روز همراه با تب، آبریزش بینی، کسالت، درد بدن، عطسه و سرفه است.

ابریشم کار افزود: دوره نقاهت سرما خوردگی و عفونت‌های ویروسی ٣ تا ۵ روز است.

وی ادامه داد: قبل از آشکار شدن، علائم ویروس ٢۴ یا ۴٨ ساعت قبل وارد بدن فرد می‌شوند؛ به همین علت نرفتن به مدرسه راه حل درستی نیست مگر این که دانش آموزان علائم ترشحی داشته باشند.

این متخصص طب سنتی گفت: کودکانی که در سال بیش از ۴ بار دچار سرماخوردگی می‌شوند سیستم ایمنی ضعیفی دارند.

ابریشم کار افزود: کودکانی که در کلاس استرس و اضطراب دارند و از سوال پرسیدن در کلاس  می‌ترسند به اصطلاح ترسو هستند بیشتر از کودکان شجاع در معرض ابتلا به سرما خوردگی و عفونت‌های ویروسی قرار می‌گیرند.

ابریشم کار افزود: افرادی که سوء مزاج دارند( کودکانی که اضافه وزن دارند یا بسیار لاغر هستند)، کودکانی که به آلرژی و برخی از بیماری‌ها همچون تیروئید و کم خونی که شناسایی نشده مبتلا هستند بیشتر دچار سرما خوردگی می‌شوند.

این متخصص طب سنتی در خصوص  تقویت سیستم ایمنی بدن کودکان اظهار کرد: خواب کافی، پوشاندن سر بچه، مصرف بادام، شیر بادام و عسل در رژیم غذایی کودکان باعث تقویت سیستم ایمنی بدن کودکان می‌شود.

این متخصص طب سنتی افزود: در طب مدرن برای آلرژی( آبریزش بینی و چشم) آنتی هیستامین تجویز می‌کنند.

وی ادامه داد: آلرژی ممکن است زمینه ساز عفونت باشد.  به همین علت باید آلرژی را درمان کنیم. تقویت مغز باعث جلوگیری از آلرژی و کاهش ترشحات می‌شود. بادام یکی از بهترین مواد خوراکی برای تقویت مغز است.

این متخصص طب سنتی افزود: تقویت گوارش و مصرف ترکیب تخم گشنیز و نبات پس از هر وعده غذایی می‌تواند باعث توقف آلرژی شود.

ابریشم کار بیان کرد: استفاده از جعفری و شوید در آش و سوپ، بلغور گندم، مصرف انجیر و فرآورده‌های میوه‌های خشک، همچنین در کودکانی که به کم خونی مبتلا هستند زرده تخم مرغ عسلی و آبگوشت ساده باعث افزایش سیستم ایمنی می‌شود.

او ادامه داد: همچنین دمنوش دارچین و عناب (١ تا ٢ گرم) دمنوش بابونه، دانه بالنگو به همراه شکر سرخ و رب عناب باعث افزایش سیستم ایمنی بدن می‌شود.

لینک کوتاه : https://sinakhabar.ir/?p=21907

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.