• امروز : جمعه - ۲۷ مهر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 18 October - 2024
13

موافقت شورای عالی محیط‌زیست با عبور آزادراه اصفهان- شیراز از پارک ملی کلاه قاضی

  • کد خبر : 29495
  • 20 تیر 1403 - 9:57
موافقت شورای عالی محیط‌زیست با عبور آزادراه اصفهان- شیراز از پارک ملی کلاه قاضی
سیناخبر- باند رفت ‌و برگشت آزادراه اصفهان - شیراز در پارک ملی کلاه‌قاضی تونل - ترانشه می‌شود.

به گزارش روز چهارشنبه سیناخبرمدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان اصفهان گفت: شورای عالی محیط زیست با گزینه ساخت تونل-ترانشه برای عبور آزادراه شیراز- اصفهان از پارک ملی کلاه‌قاضی موافقت کرد و تونل در باند رفت‌ و برگشت اجرا می‌شود.

احمدرضا لاهیجان زاده در خصوص عبور بخشی از قطعه سوم آزادراه شیراز- اصفهان (کنار گذر شرق اصفهان) از پارک ملی کلاه‌قاضی، تاکیدکرد: طبق نقشه و مشخصات فنی ارائه شده اداره کل حفاظت محیط زیست استان و مشاور طرح، عبور مسیر آزادراه از زیستگاه اصلی پارک ملی کلاه قاضی در قالب تونل در دو باند رفت و برگشت اجرا می‌شود.

قطعه سوم آزادراه اصفهان- شیراز که تحت عنوان کنار گذر شرق اصفهان از آن نام برده می‌شود همان قطعه‌ای است که حدود چهار کیلومتر آن با قلب پارک ملی و پناهگاه حیات وحش کلاه‌قاضی تلاقی دارد.

طرح کنارگذر شرق از کیلومتر ۳۰ آزادراه اصفهان – نطنز – کاشان آغاز شده و به طول ۹۳ کیلومتر به سمت شرق ادامه می‌یابد.

این آزادراه جاده اصفهان- اردستان را قطع می‌کند و با عبور به سمت بزرگراه اصفهان- نائین در غرب و سپس منطقه باغ رضوان به سمت جنوب ادامه می‌یابد و با عبور از کنار شهر جدید بهارستان و گردنه لاشتر به آزادراه اصفهان – شیراز متصل می‌شود.

این طرح که از سال ۱۳۵۵ طراحی و در سال ۱۳۸۱ عملیات اجرایی آن آغاز شد، از سال ۱۳۸۵ به دلیل مشکلات اعتباری به مدت ۱۰ سال نیز متوقف بود. ۵۵ کیلومتر از قطعه‌های یک و دو این آزادراه از تقاطع جاده اصفهان- کاشان تا پل فرودگاه افتتاح شده و قطعه سوم این کنارگذر از جوار باغ رضوان اصفهان تا گردنه لاشتر در غرب پارک ملی کلاه قاضی به طول ۳۰ کیلومتر است.

پارک ملی و پناهگاه حیات وحش کلاه‌قاضی با وسعت بیش از ۴۷ هزار هکتار در ۳۶ کیلومتری جنوب شرقی شهر اصفهان و در مجاورت شهر جدید بهارستان واقع شده که غرب این منطقه به گردنه گریژنه، گردنه لاشتر و اتوبان اصفهان- شهرضا محدود می‌شود.

لینک کوتاه : https://sinakhabar.ir/?p=29495

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.