• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
15

عباس رضایی استانداراصفهان به منظور بررسی مسائل ومشکلات صنعتگران ورفع موانع تولید به شهرک رازی شهرضا سفر کرد

  • کد خبر : 5834
  • 24 اردیبهشت 1398 - 11:26
سیناخبر- در این مراسم استاندار گفت: در ادامه سفرهای استانی و کاهش مشکلات صنعتگران امروز به شهرک صنعتی رازی شهرضا آمدیم تا از نزدیک با مشکلات صنعتگران شهرستان شهرضا آشنا شویم.

به گزارش سیناخبر عباس رضایی تصریح کرد: این سفر با هدف شنیدن نقطه نظرات و حل مشکلات واحدهای صنعتی شهرستان شهرضا انجام شد.

رضایی افزود: با توجه به اینکه امسال توسط مقام معظم رهبری سال رونق تولید نامگذاری شده ، در راستای اجرایی کردن رونق تولید و تحقق شعار رهبری سفر به مناطق مختلف صنعتی استان انجام می شود.

وی گفت: در این سفر پس از شنیدن مشکلات صنعتگران، مشکلات دسته بندی شده و در قالب کارگروه ها و جلسات مختلف پیگیری می شود تا مشکلات حل و فصل شود.

استاندار اصفهان گفت: برخی از مشکلات صنعتگران در همین جلسه به صورت حضوری با حضور مدیران کل و مدیران شهرستان حل و فصل شد.

رضایی نبود آگاهی از برخی از قوانین و مقررات را دلیل برخی از مشکلات صنعتگران دانست و افزود: با توضیحاتی که مدیران کل ذیربط در این خصوص دادند صنعتگران با قوانین آشنا شدند.

استاندار اصفهان با اشاره به وجود مشکلات در بحث صادرات و واردات و مشکلات ارزی صنعت های گران گفت: این مشکلات به بانک مرکزی اعلام خواهد شد.

وی تصریح کرد: در راستای ایجاد رونق بیشتر در تولید و افزایش اشتغال در استان و حل مشکلات صنعتگران با توجه به ایام ماه مبارک رمضان و احتمال اینکه بنده نتوانم به شهرک‌های صنعتی استان شخصا مراجعه کنم، بنده به همراه معاون اقتصادی و توسعه منابع انسانی استانداری هر هفته یک شنبه ها از ساعت ۳ تا ساعت ۶ عصر بدون وقت قبلی در خدمت صنعتگران هستیم.

استانداراصفهان افزود: این ساعت از روزهای یکشنبه ویژه صنعتگران جهت طرح موضوعات و مشکلات ابوده و مدیران کل استان موظف هستند در این ساعت آمادگی لازم را برای حضور در استانداری و پاسخگویی به مشکلات صنعتگران داشته باشند .

رضایی گفت: به علت فرونشست دشت مهیار که در نزدیکی شهرک صنعتی رازی است امکان حفر چاه برای آب شرب در این منطقه وجود ندارد و باید آب آشامیدنی به این شهرک منتقل شود یا چاه خریداری شود.

وی تصریح کرد: واحدهای بانکی که از دستگاه های دولتی طلبکار هستند می توانند بدهی شان را تهاتر کنند.

همچنین فرماندار شهرستان شهرضا در این جلسه گفت: مجوز منطقه ویژه اقتصادی در شهرضا  12 سال پیش اخذ شده اما تاکنون سرمایه گذاران برای سرمایه گذاری و راه اندازی این منطقه پیش قدم نشده اند.

علی اصغر رفیعی نژاد با اشاره به پتانسیل های صنعتی مجود در شهرستان شهرضا افزود: احداث و راه اندازی این منطقه در شهرضا ضروری است.

رفیعی نژاد بابیان اینکه راه اندازی منطقه صنعتی شهرضا حمایت استاندار اصفهان را می طلبد، افزود:  این منطقه در آینده اقتصادی کشور،استان و شهرستان نقش به سزایی خواهد داشت.

رییس هیات مدیره شهرک صنعتی رازی نیز بااشاره به سختی بالای آب در شهرک رازی و قابل استفاده نبودن این آب برای شرب گفت:فقط یک روز در هفته آب آشامیدنی به شهرک رازی وارد می شود.

حسن عطایی افزود: این موضوع نیاز به همکاری آب منطقه ای برای خرید یک حلقه چاه یا حفر چاه جدید دارد.

عطایی گفت: طرح انتقال برق از پست ۲۲۰به ۲۳۰ ولت در شهرک رازی به کندی انجام می شود در صورتی که اجرای این طرح در توان و پویایی بیشتر بخش صنعت موثر است.

وی تصریح کرد: فاصله فاز۳ تا ابتدای شهرک رازی ۸کیلومتربوده و احداث روگذر در فاز ۳ضروری است.

رییس هیات مدیره شهرک صنعتی رازی شهرضا با اشاره به مشکلات اقتصادی و تحریم ها، صنعتگران را مردان جنگ و اولین کسانی که خط جبهه تولید را در دست دارند،دانست و افزود: با توجه به اتفاقات اخیر در نوسانات ارز، سقف تسهیلات بانکی به صنعتگران همان ۵ میلیاردتومان  قبل از این نوسانات است که پاسخگوی مشکلات اقتصادی صنعتگران نیست.

عطایی تغییر دستورالعمل ها در شرایط فعلی کشور را ضروری دانست گفت: به دید بزرگتری نسبت به صنعت در استان اصفهان از لحاظ اعتبار اسنادی و ریالی نیاز است.

وی افزود:استان اصفهان در صنعت پیشتاز بوده اماصنایع از لحاظ اموردارایی به شدت در فشار هستند وبرای این موضوع می طلبد تدابیری اندیشیده شود.

رییس هیات مدیره شهرک صنعتی رازی گفت: متاسفانه استان اصفهان از وجود صنایع مادر استفاده کافی نبرده و فراهم کردن ظرفیت ویژه برای این صنایع ضروری است.

مسئول دفتر نماینده شهرستان های شهرضا و دهاقان گفت :شهرک صنعتی رازی در ۱۴۰۰هکتار در سال ۱۳۷۲ احداث شد.

سید مسعود میرشجاعی تصریح کرد: نزدیکی این شهرک به اصفهان و وجود زیر ساخت های لازم از امتیازات این شهرک صنعتی است که با تعامل مسئولان شهرستانی و استانی در ۴سال اخیر بسیاری از مشکلات صنعتگران حل شد.

اجرانشدن مصوبات ستاد تسهیل سفر استان،بهره بالای تسهیلات بانکی، اجرا نشدن طرح بخشودگی جرائم بانکی، مشکلات مربوط به ارزش افزوده و ایجاد تورم، اجرای ۱۲۰درصدی قانون در استان اصفهان،نیاز به احداث یک شعبه از اتاق بازرگانی در شهرضا، آسفالت نبودن برخی از مناطق صنعتی و مشکلات مربوط به استانداردسازی از مشکلاتی بود که توسط صنعتگران در مناطق صنعتی شهرستان شهرضا مطرح شد.

در این سفر ،استاندار اصفهان و هیأت همراه از ۶واحد صنعتی شهرک رازی شهرضا بازدید کردند.

شهرک شیمیایی رازی شهرضا در ۲۵ کیلومتری شمال شهرضا در فضایی به مساحت ۱۴۰۰هکتاراحداث شده است.

۵۲۰واحد صنعتی در این شهرک مجوز فعالیت گرفته که ۱۴۰واحد فعال ومابقی نیمه کاره، تعطیل شده و یا به صورت زمین است.

ظرفیت اشتغال تعریف شده این شهرک شیمیایی ۱۵هزار نفر بوده که در حال حاضر ۶هزار نفر در آن مشغول فعالیت هستند.

در حال حاضر ۵شهرک صنعتی در شهرستان شهرضا فعال است.

لینک کوتاه : https://sinakhabar.ir/?p=5834

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.