• امروز : شنبه - ۱۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 4 May - 2024
11

طرز تهیه مرغ پاییزی خوشمزه و مجلسی با نکات کامل

  • کد خبر : 20688
  • 05 مهر 1402 - 11:29
طرز تهیه مرغ پاییزی خوشمزه و مجلسی با نکات کامل
 سیناخبر- مرغ پاییزی یکی از انواع غذاهای ساده و خوشمزه ایرانی است که با رسپی های متنوعی درست می شود. اصالت آن را متعلق به شهرهای قزوین و شیراز می دانند.

 به گزارش سیناخبر مرغ پاییزی از غذاهای مناسبتی ایرانیان محسوب می شود که در بلندترین شب سال یعنی شب یلدا تهیه می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه مرغ پاییزی در ادامه با ما همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر

سینه و ران مرغ                              ۴ تکه

پیاز                                           ۲ عدد بزرگ

دانه انار                                       ۱ لیوان

آب انار                                  ۳ لیوان

آب لیمو ترش                            ۱ قاشق غذاخوری

کره                                          ۱ قاشق غذاخوری

شکر                                       ۱ قاشق غذاخوری

زردچوبه و روغن                        به مقدار لازم

نمک و فلفل سیاه                           به مقدار لازم

طرز تهیه مرغ پاییزی

مرحله اول

برای فراهم کردن مرغ پاییزی خوشمزه، شروع کار انار را می شوییم و به دو قسمت قاچ می زنیم. سپس دانه های انار را داخل تابه ای مناسب می ریزیم. حالا ۳ لیوان آب انار را به تابه می افزاییم و تابه را روی حرارت کم می گذاریم تا آب انار به نقطه جوش برسد.

مرحله دوم

در ادامه اجازه می دهیم چند دقیقه از جوشیدن آب انار بگذرد. آنگاه شکر را به تابه حاوی انار می افزاییم و درب تابه را می گذاریم تا کمی سس به غلظت برسد. در این فاصله پیاز را بعد از پوستگیری می شوییم و رووی تخته آشپزخانه حلقه ای برش می زنیم.

نکته:

در صورتیکه می خواهید این سس را ترش یا ملس طبخ کنید، می توانید شکر آن را کم یا زیادتر از حد تعیین شده به سس اضافه کنید.

مرحله سوم

در این قسمت دیس مخصوص فر را که بهتر است از نوع پیرکس باشد را آماده می کنیم و حلقه های پیاز را کف دیس می چینیم. کمی نمک و زردچوبه را به همراه فلفل سیاه روی پیاز می پاشیم و با قاشق زیر و رو می کنیم تا پیازها به ادویه آغشته شود.

مرحله چهارم

گام بعدی مرغ ها را با نمک و ادویه خوب ماساژ می دهیم تا سطح روی گوشت خوب به ادویه ها آمیخته شود. سپس تکه های مرغ را روی پیازها می چینیم. ۱ قاشق کره پاستوریزه را به سس انار می افزاییم و تامل می کنیم تا در سس ذوب شود.

نکته:

لازم است این نکته را یادآور شویم برای درست کردن مرغ پاییزی می بایست از مرغ های کوچکتر و تازه استفاده کنیم تا طعم و گوشت لذیذتری را تجربه کنیم.

مرحله پنجم

زمانیکه مرغ ها را درون دیس قرار دادیم، ۵ تا ۶ قاشق از سس انار را روی مرغ ها به صورت پخش می ریزیم. بعد از اینکه مرغ را آماده کردیم، فر را در دمای ۲۰۰ درجه تنظیم کرده و صبر می کنیم فر کاملا گرم شود.

مرحله ششم

پس از انجام مراحل بالا دیس مرغ را به مدت ۴۰ دقیقه در طبقه میانی فر منتقل می کنیم تا مرغ کاملا مغز پخت شود. هم زمان مجددا سس انار را روی حرارت ملایم می گذاریم تا سس کمی به غلظت برسد. وقتیکه سس کمی قوام آمد، آب لیموترش را به سس می افزاییم.

مرحله هفتم

بعد از زمان تعیین شده، چنگالی را در مرغ فرو کرده تا از پخت آن مطمئن شویم. حالا دیس حاوی مرغ را از فر خارج می کنیم و نیمی از سس قوام آمده را روی مرغ پخش می کنیم و دوباره ظرف مرغ را درون فر می گذاریم. قسمت گریل را روشن می کنیم.

مرحله هشتم

زمانیکه گریل را روشن کردیم باید دقت کنیم که دانه های انار نسوزند. بنابراین مرغ ها که طلایی شدند، دیس را از فر بیرون می آوریم و در کنار سس انار و برنج زعفرانی سرو می کنیم. نوش جان

لینک کوتاه : https://sinakhabar.ir/?p=20688

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.