• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
9

شهرستان شهرضا ۳۳۰ نویسنده فعال دارد

  • کد خبر : 10465
  • 19 آبان 1401 - 11:04
شهرستان شهرضا ۳۳۰ نویسنده فعال دارد
سیناخبر- رئیس اداره کتابخانه های عمومی گفت: 663 عنوان کتاب چاپ شده 60 نویسنده زن و 273 مرد شهرضایی در زمینه های علمی، فرهنگی، مذهبی، هنری ،روانشناسی و دفاع مقدس در گنجینه کتب کتابخانه علامه طباطبایی نگهداری می شود.

به گزارش روز پنجشنبه سیناخبر  فاطمه پورخاقان در نشست خبری که در کتابخانه علامه طباطبایی شهرضا برگزار شد، گفت: ۱۳ کتابخانه عمومی بصورت نهادی، سیار و مشارکتی در شهرستان زیر نظر نهاد کتابخانه های عمومی در حال فعالیت هستند.

پورخاقان با اشاره  به اینکه ۱۳ نیرو فعال در کتابخانه های شهرستان مشغول به کار هستند، گفت: زیر بنای کتابخانه های عمومی ۵ هزار و ۸۹۷ متر مربع است که  147 هزار و ۲۴۷ نسخه کتاب  در آن ها موجود است.

وی با اشاره به اینکه ۵ هزار و ۹۵ نفر عضو کتابخانه های عمومی هستند، گفت: ۷۵ هزار کتاب در طول یکسال اخیر به اعضای کتابخانه های عمومی امانت داده شده و همچنین ۹ هزار و ۱۰۰ نسخه کتاب به  کتابخانه ها اهدا شده است.

رئیس اداره کتابخانه های عمومی با بیان اینکه ۴۵۰  برنامه فرهنگی طی یکسال گذشته بصورت آنلاین و حضوری برگزار شده است، گفت: ۵ کتابخانه دانشگاهی، ۴ کتابخانه حوزوی، ۱ کتابخانه مستقل، ۱۱ کتابخانه در مساجد،  1 کتابخانه در آموزش و پرورش ، از دیگر کتابخانه های شهرستان هستند که با  با زیربنایی ۶ هزار و ۵۳۵ مترمربع، ۲۷۲ هزار و ۴۷ نسخه و ۱۰ هزار و ۷۳۶ عضو در حال فعالیت هستند. 

پورخاقان در باره فعالیت کتابخانه های عمومی در حوزه امور عمرانی گفت: افتتاح پروژه کتابخانه عمومی شهر منظریه پس از ده سال با همکاری شهرداری منظریه و افتتاح کتابخانه و فرهنگسرای خمینی آباد در محله کم برخوردار خمینی آباد با همکاری شهرداری شهرضا و واگذاری دو دستگاه اتوبوس سیار  توسط شهرداری به نهاد کتابخانه ها به مدت ۲۰ سال به منظور کتابخانه سیار تحت عنوان پیک دانایی و پیک دانش از جمله فعالیت های این نهاد است.

لینک کوتاه : https://sinakhabar.ir/?p=10465

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.