• امروز : سه شنبه - ۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
11

رایگان شدن بیمه برای سه دهک اول جامعه محقق شده است

  • کد خبر : 10286
  • 14 آبان 1401 - 12:29
رایگان شدن بیمه برای سه دهک اول جامعه محقق شده است
سیناخبر- رئیس اداره بیمه سلامت شهرستان شهرضا با بیان اینکه توسعه پوشش بیمه همگانی و رایگان شدن بیمه برای سه دهک اول جامعه میسر شده و دهک چهار تا هشت نیز از تخفیف در سرانه بیمه برخوردار هستند.

به گزارش روز شنبه سیناخبر سید مجتبی صالح با اشاره به عقد قرارداد با پزشکان مطب‌های خصوصی و مؤسسات تشخیصی درمانی برای پذیرش دفاتر بیمه‌شدگان روستایی و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت اظهار کرد: کارشناسان ناظر بیمارستان در بیمارستان‌های امیرالمومنین(ع) شهرضا و شهدای شهرستان دهاقان برای ارائه خدمات بیمه‌ای به بستری‌شدگان و رسیدگی به امور بیمه‌شدگان صندوق‌های مختلف، حضور دایم دارند.

صالح با اشاره به اجرای طرح پوشش بیمه همگانی ساکنان مناطق کم برخوردار در سطح شهرستان شهرضا با همکاری فرمانداری و ناحیه مقاومت بسیج افزود: این طرح یکی از برنامه‌های توسعه نظام سلامت است که با اجرای آن برای ساکنان محلات کم برخوردار پوشش بیمه سلامت رایگان صادر و این افراد از خدمات بیمه سلامت بهره‌مند می‌شوند.

وی بیان کرد: نیاز ضروری و کمک‌رسانی به برخی از مردم بخصوص در محلات و نیاز به درمان با توجه به وضعیت کنونی بخصوص بیماری‌های مسری، شناسایی و بهره‌مندی این افراد از پوشش بیمه‌ای کمک شایانی به پیشگیری، درمان و ارتقای سلامت این قشر محروم  دارد.

رئیس اداره بیمه سلامت  شهرضا با بیان اینکه توسعه پوشش بیمه همگانی و رایگان شدن بیمه برای سه دهک اول جامعه میسر شده و دهک چهار تا هشت نیز از تخفیف در سرانه بیمه برخوردار هستند، گفت: طرح پوشش رایگان بیمه سلامت مناطق کم برخوردار و حاشیه‌های شهر راه‌گشای مشکلات بیمه‌ای و امیدآفرینی در جامعه است.

صالح با اشاره به طرح پزشک خانواده شهری تصریح کرد: این طرح در سطح شهرستان طی عقد قرارداد با ۱۸ پزشک عمومی و تشکیل جلسات آموزشی و توجیهی برای آنان و انتساب حدود ۲۳ هزار بیمه شده صندوق بیمه سلامت همگانی به این پزشکان و نظارت و پایش مستمر پزشکان طرح برای اجرای صحیح آن در سطح شهرستان اجرایی شد.

 اجرای طرح دارویار همزمان با سراسر کشور در شهرضا

وی با اشاره به اجرای طرح دارویار همزمان با سراسر کشور در شهرضا عنوان کرد: توزیع یارانه دارو متناسب با نیاز بیماران، بهره‌مندی همه دهک ها از یارانه، عدم تغییر پرداخت از جیب بیماران، اجرای بیمه همگانی برای آحاد مردم، برقراری پوشش بیمه‌ای برای داروهایی که پیش از این تحت شمول حمایت‌های بیمه‌ای نبوده‌اند، اصلاح الگوی مصرف دارو و کاهش تقاضای القایی و حمایت ویژه از داروهای مصرفی بیماران خاص و صعب العلاج از مزایای این طرح است.

رئیس اداره بیمه سلامت شهرضا ادامه داد: تحت پوشش قرار دادن افراد فاقد پوشش بیمه و اجرایی شدن نسخه الکترونیک از زیرساخت‌های اجرایی شدن طرح دارو یار است و در این راستا سازمان بیمه سلامت طرح بیمه سلامت همگانی را به اجرا درآورد، بنابراین تمامی افراد تحت پوشش بیمه و همچنین افرادی که دارای نسخه الکترونیکی هستند از مزایای طرح دارویار بهره مند می‌شوند.

صالح افزود: در مورد داروهایی نیازمند مصرف طولانی مدت از جمله داروهای بیماری های قلبی ، دیابت، در صورت تائید پزشک در نسخه الکترونیک، دارو تا ۲ مرتبه بدون مراجعه مجدد به پزشک قابل ارائه با نسخه و با پوشش بیمه‌ای است.

بیش از ۶۵ هزار نفر از جمیعت شهرستان شهرضا تحت پوشش بیمه سلامت هستند

وی خاطرنشان کرد: بیش از ۶۵ هزار نفر از جمعیت شهری و شهر منظریه و روستاهای شهرستان شهرضا تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند.

رئیس اداره بیمه سلامت شهرستان شهرضا بیان کرد: هم اکنون ۹۸ درصد نسخه‌ها در کشور به صورت الکترونیک صادر می‌شود و در شهرضا این میزان به ۱۰۰ درصد رسیده است و در حال حاضر در کلیه مطب‌ها، درمانگاه‌ها و بیمارستان‌ها و حتی روستاها نسخه به صورت الکترونیک صادر می‌شود.

صالح خاطرنشان کرد: اجرای طرح صدور نسخه الکترونیک زمینه‌ساز اجرای طرح نظام سلامت و پزشک خانواده است و این مؤلفه‌های حیاتی در نظام سلامت سبب پیشگیری از بیماری‌ها و درمان سریع و کاهش مرگ و میر و افزایش امید به زندگی خواهد شد.

لینک کوتاه : https://sinakhabar.ir/?p=10286

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.