• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
6

رازهایی که مردان باید بدانند

  • کد خبر : 10625
  • 28 آبان 1401 - 10:00
رازهایی که مردان باید بدانند
سیناخبر- یک سری باورهای اشتباه و رایج بین بعضی آقایان وجود دارد که به رفتارهای آسیب‌زا برای روان‌شان منجر می‌شود.

امروز یعنی ۱۹ نوامبر به عنوان روز جهانی مردان شناخته می‌شود. نام گذاری این روز به نام آقایان، فرصتی است که آن‌ها به عنوان پسر، همسر، پدر و … برای خانواده، دوستان، جامعه و … فرد مفیدتری شوند و دستیابی به این هدف مهم زیر سایه توجه به سلامت‌روان، تحقق‌پذیرتر است. در ادامه این مطلب، توصیه‌هایی کمتر شنیده شده به آقایانی داریم که می‌خواهند سلامت‌روان بیشتری داشته باشند.

خود را وقف کار نکنید

مردان به دنیا نیامده‌اند که فقط کار کنند بلکه حق دارند زندگی کنند. پس فراموش نکنید که همه زندگی در کار کردن خلاصه نمی‌شود. این باور اشتباه بعضی از مردها، نه تنها سلامت روان خودشان را تحت تاثیر قرار می‌دهد بلکه بر کیفیت ارتباط‌شان با اعضای خانواده، همکاران و دوستان هم تاثیر منفی می‌گذارد. داشتن تفریح و رسیدگی به علایق، مسائلی است که معمولا مرد‌ها از آن غافل می‌شوند.

 در کار‌های خانه مشارکت کنید.

گاهی به‌جای مقابله با شوخ‌طبعی درونی خود، با او همراه شوید و از این طریق روحیه خود و دیگر اعضای خانواده‌تان را شاد کنید. انجام کار‌های خانه، فقط وظیفه مادر، خواهر یا همسرتان نیست؛ بنابراین هر زمان که در انجام کار‌های منزل مشارکت کنید، باعث خوشحالی او می‌شوید و البته این خوشحالی به همه اعضای خانواده منتقل می‌شود، زیرا زن در خانواده منبع آرامش است.

 از ابراز محبت کلامی فرار نکنید

از بروز دادن احساسات خود خجالت نکشید. بعضی از مردان بر خلاف این که دلشان می‌خواهد به مادر، همسر یا حتی رفیق‌شان بگویند که دوستش دارند، ولی خجالت می‌کشند یا از قضاوت‌های دیگران می‌ترسند. عده‌ای هم فکر می‌کنند همین که برای تامین مخارج زندگی سخت کار می‌کنند و چیزی برای خانواده کم نمی‌گذارند، بالاترین میزان محبت کردن را انجام داده‌اند و به ابراز محبت کلامی به همسر و فرزندان نیازی نیست. اتفاقا ابراز محبت کلامی گاهی بیشتر از آن چه فکرش را بکنید، معجزه می‌کند. پس آقایان محترم ابراز محبت کنید و میوه آرامش را از همسر قدردان خود دریافت کنید.

 شنونده خوبی برای همسرتان باشید

در زندگی‌مشترک شنونده خوبی باشید تا تاوان ندهید. زمانی که همسرتان گوشی برای شنیده شدن در شما نمی‌یابد، حرف نمی‌زند و هر چقدر کمتر حرف بزند، زودتر و بیشتر عصبانی می‌شود، چون تخلیه هیجانی نشده است. پس اگر می‌خواهید از خشم و عصبانیت همسرتان در امان باشید هر چند روز به حرف‌ها و درد دل‌های وی گوش کنید. البته با همه وجود نه این که همزمان در حال خوردن، فوتبال دیدن، تلاش برای خوابیدن، نگاه کردن به گوشی و … باشید.

 برای خودتان وقت بگذارید

مردانی که به خودشان اهمیت کمتری می‌دهند خیلی زود شادابی و نشاط خود را از دست می‌دهند؛ بنابراین به بهداشت، استراحت، تفریح، بازی و دیگر نیاز‌های روانی خود توجه داشته باشید. همچنین مهارت‌های خود را ارتقا دهید. بار‌ها در همین صفحه به ضرورت مهارت‌آموزی اشاره کرده‌ایم، باز هم به لحاظ این که مهارت‌داشتن نقش اساسی در حفظ سلامت روان افراد دارد، مجدد توصیه به کسب مهارت‌هایی از قبیل مهارت‌های ارتباطی، گفتگو کردن، همدلی، حل مسئله و … داریم.

 از تفاوت‌های فردی بین زن و مرد غافل نشوید

گاهی توجه نکردن به یک نکته به ظاهر کوچک می‌تواند روح و روان آدمی را به هم بریزد. نداشتن آگاهی از تفاوت‌هایی که بین عملکرد مغزی و افکار زنان با مردان وجود دارد، یکی از این موارد است. کافی است بدانید که قرار نیست همسرتان مثل شما فکر کند، آن‌گاه از او توقع ندارید که کلی‌نگری داشته باشد و مثل شما از کنار موضوعات مختلف به سادگی عبور کند یا زمانی که مشکلی دارد همچون شما کم حرف شود و به غار تنهایی خود برود. در نتیجه زمانی که می‌بینید همسرتان درگیر جزئیات شده یا عصبانی است و بیشتر حرف می‌زند، به اوحق می‌دهید و از دستش ناراحت نمی‌شوید، چون می‌دانید که به اقتضای جنسیت خودش رفتار می‌کند.

گذشت کنید تا سبک‌تر باشید

بخشیدن برای مردها، کمی سخت‌تر از زنان است. دلخوری‌ها و ناراحتی‌ها به مثابه زباله‌های روانی هستند و همان‌طور که هیچ فردی دوست ندارد در کوله خود زباله حمل کند شما هم زباله‌های تولید شده در اثر سوء تفاهمات و اشتباهات دیگران را با گذشت کردن تخلیه کنید تا ظرف روانی‌تان همواره خالی باشد و با کوچک‌ترین چالشی سرریز نشود.

لینک کوتاه : https://sinakhabar.ir/?p=10625

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.