• امروز : دوشنبه - ۱۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 6 May - 2024
5

خواص گلاب برای پوست

  • کد خبر : 17950
  • 21 تیر 1402 - 13:31
خواص گلاب برای پوست
سیناخبر- گلاب، این مایع خوشبو و معطر، از طریق تقطیر بخار گلبرگ‌های گل محمدی تولید می‌شود. در واقع، تازگی و زیبایی گلبرگ‌ها را در خود جای داده و به ما بر می‌گرداند.

به گزارش سیناخبر از دوران‌های دور، خواص گلاب برای پوست شناخته شده و برای تهیه محصولات مراقبت از پوست، عطرسازی و حتی افزودن طعم و عطر به غذا استفاده شده است. در مقاله امروز این گنجینه‌ی طبیعی و کاربردهایش را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

جادوی گلاب برای پوست

گلاب: ابزاری برای مقابله با علائم پیری

یکی از عمده‌ترین استفاده‌های گلاب در زمینه‌ی آرایش و زیبایی، کاهش چین و چروک‌های پوست صورت است. این ماده خوشبو دارای خاصیت ضدپیری است و استفاده موضعی از آن نه تنها پوست تحریک‌شده را تسکین می‌دهد بلکه می‌تواند به کاهش چین و چروک‌ها نیز کمک کند.

معجزه گلاب در مقابله با عفونت‌ها

خواص ضد عفونی کننده و ضد باکتریایی از دیگر ویژگی‌های کاربردی گلاب برای پوست هستند. این خاصیت می‌تواند در بهبود سریع‌تر زخم‌ها کمک کند، بریدگی‌ها و سوختگی‌ها را پاکسازی کرده و عفونت‌های ناشی از آن‌ها را مقابله و مهار کند. این خاصیت‌ها باعث می‌شوند تا جایگاه ویژه‌ای در بین محصولات مراقبت از پوست داشته باشد.

پوست سالم با اسانس روغنی گل سرخ

اسانس روغنی گل سرخ، یکی از موادی است که در تهیه گلاب به‌کار رفته و خاصیت ضد میکروبی دارد. تحقیقات نشان می‌دهند که این اسانس روغنی و عصاره‌ی کلی گلاب، قابلیت مقابله با سویه‌های مختلف باکتری ها را دارند. این موضوع باعث می‌شود تا گلاب به سلامت پوست شما کمک کند.

گلاب: درمانگر قدرتمند التهاب‌ها

گلاب با داشتن خاصیت ضدالتهابی قوی می‌تواند در درمان بیماری‌های داخلی و خارجی بدن مفید واقع شود. از جمله بیماری‌هایی که می‌توان با استفاده از گلاب تسکین داد، اگزما و بیماری رزاسه است.

گلاب: منبعی برای طراوت و نرمی پوست

گلاب، علاوه بر خواص گوناگونی که دارد، می‌تواند باعث طراوت و نرمی پوست شود. این خاصیت موجب شده است که افراد اغلب از گلاب به عنوان تونر، برای کاهش سیاهی دور چشم، تسکین آفتاب‌سوختگی و آبرسانی پوست استفاده کنند.

پاک‌کننده طبیعی صورت با گلاب

برای آنان که علاقمند به تهیه یک پاک‌کننده طبیعی صورت در خانه هستند، دستورالعمل زیر می‌تواند کمک کننده باشد. شما می‌توانید یک فنجان گلاب را با دو قاشق غذاخوری صابون کاستیل ترکیب کنید و در صورت تمایل، یک کپسول ویتامین E را اضافه کنید. این محلول می‌تواند به عنوان یک پاک‌کننده طبیعی صورت استفاده شود.

محلول آرامش‌بخش گلاب و ریحان

برای تهیه یک محلول خنک‌کننده و آرامش‌بخش، می‌توانید ۱۰ تا ۱۵ برگ ریحان را کوبیده و له کرده و به ۲۰۰ میلی‌لیتر گلاب اضافه کنید. مخلوط به دست آمده را در یک بطری بریزید و به مدت چند ساعت درون یخچال نگه دارید. سپس، با اسپری کردن آن روی نقاط آسیب‌دیده پوست، می‌توانید از خواص خنک کننده و درمان‌کننده آفتاب‌سوختگی و لکه‌های قرمز پوست استفاده کنید.

مرطوب‌کننده طبیعی گلاب و روغن نارگیل

برای هر نوع پوستی – از پوست‌های حساس و خشک گرفته تا پوست‌های چرب و مختلط – نیاز به مرطوب‌کننده‌ای با کیفیت وجود دارد. شما می‌توانید با ترکیب یک قاشق غذاخوری روغن نارگیل بکر (جامد) و سه قاشق غذاخوری گلاب، یک مرطوب‌کننده طبیعی تهیه کنید. این مخلوط، به شدت پوست را مرطوب می‌کند و همچنین به پوست شادابی می‌بخشد.

سرم ضدپیری پوست با گلاب و لیمو

برای جلوگیری از پیری پوست، ترکیب یک قاشق چای‌خوری آب لیموی رقیق شده و یک قاشق چای‌خوری گلاب را روی پوست خود بمالید و پس از ۱۵ دقیقه، صورت خود را بشویید. این ترکیب، به عنوان یک سرم ضدپیری، به داشتن پوستی نرم، صاف و یکدست کمک می‌کند.

روشن‌کننده طبیعی پوست با گلاب و زعفران

برای روشن کردن پوست، می‌توانید چند رشته زعفران را در نیم فنجان گلاب خیس کنید و مخلوط به دست آمده را در یک بطری نگهداری کنید. پس از پاک‌کردن صورت، این محلول را با استفاده از یک پد پنبه‌ای روی پوست خود بمالید و منتظر بمانید تا کاملاً خشک شود.

امیدواریم با استفاده از این مقاله، کیفیت پوست خود را با استفاده از مواد طبیعی مثل گلاب افزایش دهید.

لینک کوتاه : https://sinakhabar.ir/?p=17950

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.