• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
19

حوزه گردشگری یکی از پیشران های پیشرفت و تحول در شهرضا است

  • کد خبر : 4370
  • 24 فروردین 1401 - 11:33
حوزه گردشگری یکی از پیشران های پیشرفت و تحول در شهرضا است
سیناخبر- حوزه گردشگری یکی از پیشران های پیشرفت و تحول در شهرضا است که در سال های اخیر توجه ویژه ای به آن شده است.

به گزارش روز چهارشنبه سیناخبر فرماندار شهرستان شهرضا در نمایشگاه آثار هنری و صنایع دستی شهرضا با بیان اینکه یکی از محورهای توسعه و پیشرفت جوامع حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری است، اظهارداشت: در سال‌های اخیر توجه ویژه‌ای به حوزه میراث فرهنگی شده است.

سید امیر جعفری با بیان اینکه ایران فرهنگی مملو از ذخایر و میراث فرهنگی و گردشگری و آداب و رسوم کهن است، افزود: در شهرستان‌های جنوب استان اصفهان به ویژه شهرضا این ظرفیت‌ها در کنار هم جمع شد‌ه‌اند.

جعفری با بیان اینکه شهرضا پیشران در گردشگری مذهبی و دفاع مقدس است، بیان کرد: وجود پیکر سرداران نام‌آور در شهرضا و در رأس آنها سردار خیبرشهید همت، زمینه گردشگری دفاع مقدس را در این شهر فراهم آورده است.

وی با بیان اینکه یکی از افتخارات این شهر وجود امامزادگان واجب‌التعظیم است، اضافه کرد: در کنار فرهنگ و تاریخ غنی و ادبیات سرشاری که در این شهرستان بوده، ظرفیت‌های خوبی نیز در حوزه گردشگری و میراث فرهنگی وجود دارد.

فرماندار شهرستان شهرضا با بیان اینکه در شهرضا بیش از ۱۰۰ سال از تاریخ تاسیس شهرداری و فرمانداری گذشته و بیش از یک قرن سابقه حکمرانی در تاریخ این شهرستان نهفته است، ادامه داد: کاروانسراهایی که از عهد صفویه در این شهرستان ساخته شده است همچون نگینی در شهرستان می‌درخشد و نشان دهنده قدمت تاریخی این شهرستان است.

جعفری با بیان اینکه وجود اقوام و فرهنگ‌های مختلف سبب شده که یک تنوع فرهنگی را در شهرضا شاهد باشیم، گفت: تعاملات فرهنگی با شهرستان‌های مجاور سبب پویایی این شهرستان شده است.

وی با بیان اینکه وجود عشایر در شهرضا یکی از ظرفیت‌های خوب برای حوزه گردشگری است، عنوان کرد: مجموعه این حوزه‌ها تاریخی برای شهرضا ساخته است که بسیار دیدنی و شنیدنی است.

فرماندار شهرستان شهرضا با تأکید بر اینکه هنر سفالگری شهرضا بسیار اصیل و فاخر است، تصریح کرد: باید ظرفیت‌های مغفول مانده در حوزه میراث فرهنگی و گردشگری بیش از گذشته فعال‌تر شود.

لینک کوتاه : https://sinakhabar.ir/?p=4370

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.