• امروز : شنبه - ۱۷ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 7 September - 2024
5

حفظ و احیای بافت تاریخی شهرضا، ضرورتی غیرقابل انکار

  • کد خبر : 29774
  • 02 مرداد 1403 - 13:08
حفظ و احیای بافت تاریخی شهرضا، ضرورتی غیرقابل انکار
سیناخبر- شهردار شهرضا گفت: در نشست با مدیرعامل وزیر راه و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری موافقت‌های سازنده‌ای در حوزه بازار تاریخی شهرضا و بافت دارای ارزش تاریخی منعقد شد.

به گزارش روز سه شنبه سیناخبر حمید شهبازی با تاکید بر اینکه بافت‌های فرسوده به عنوان یکی از چالش‌های حوزه مدیریت شهری شهرضا مطرح است، اظهار کرد: در هفته‌های اخیر با محوریت نماینده مردم شهرضا نشستی  با مدیرعامل وزیر راه و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری برگزار شد که در این نشست موافقت‌های سازنده‌ای در حوزه بازار تاریخی شهرضا و بافت دارای ارزش تاریخی منعقد و بسته‌های تشویقی به منظور بازآفرینی بافت فرسوده دیده شد.

شهبازی با بیان اینکه با وجود ۳۶۰ هکتار بافت فرسوده در شهرضا توسعه افقی حوزه شهری نباید اجرایی شود، گفت: بافت فرسوده شهری به لحاظ دسترسی، موقعیت، برخورداری از امکانات زیرساختی و خدماتی دارای وضعیت مناسبی است و باید در راستای تشویق اقشار مختلف مردم به همکاری و تعامل در این حوزه ورود پیدا کنیم.

وی با تاکید براینکه طراحی، نصب و اجرای المان‌های شهری باید مبتنی بر هویت شهری اجرایی شود، بیان کرد: برندسازی شهری به عنوان یک مولفه استراتژیک در حوزه مدیریت شهری محسوب می‌شود، اما نظام شهرداری شهرضا در یکصد و سه سال گذشته در راستای ترسیم برند شهری به شکل اساسی اقدام نکرده است.

شهردار شهرضا خاطرنشان کرد: ظرفیت‌های گسترده‌ای که شهرضا به عنوان پایتخت انار، شهر ملی سمنو، شهر ملی سفال، شهر شاخص حوزه ایثار و شهادت، پرورش شخصیت‌های برجسته جهانی در حوزه‌های مختلف برخوردار است، این فرصت را ایجاد کرده که شهرضا در حوزه اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و کشاورزی بتواند بنابر ظرفیت‌ها و ارزش‌های متمایز خود به عنوان یک برند قابل احترام در سطح ملی و بین المللی مطرح شود.

لینک کوتاه : https://sinakhabar.ir/?p=29774

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.