• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
20

حجت‌الاسلام والمسلمین حيدر مصلحي

  • کد خبر : 879
  • 05 دی 1397 - 10:15
حجت‌الاسلام والمسلمین حيدر مصلحي
سیناخبر- حجت‌الاسلام والمسلمین حيدر مصلحي متولد 1336شهرضا و داراي مدرك كارشناسي ارشد الهيات و معارف اسلامي از مؤسسه آموزشي امام خميني (ره) قم است.

به گزارش سیناخبر وي تحصيلات حوزوي را تا سطح خارج فقه و اصول در حوزه هاي علميه قم و تهران گذراند.

وی در بیان زندگینامه خود چنین می گوید:

« با جريانات مبارزاتي حضرت امام خميني(ره) آشنا شدم كه همزمان در سن ۱۷ سالگي از سال ۱۳۵۳ با ورود به حوزه علميه و آشنايي با شهيد آيت‌الله بهشتي و حسينيه ارشاد در تبليغ‌ها اقدام به آشنايي اقشار مختلف جامعه به خصوص نسل جوان با نهضت حضرت امام(ره) نمودم.

 در همان اوائل انقلاب با تشكيل سپاه و كميته انقلاب اسلامي به عنوان مسئول عقيدتي و سياسي منصوب شدم كه با حركات شوم استكبار جهاني بر عليه نظام مقدس جمهوري اسلامي و آغاز تجاوز رژيم بعث عراق تكليف را بر اين دانستم كه به عنوان يك بسيجي وارد عرصه‌هاي دفاع مقدس شوم.

 در آن سال‌ها به عنوان مسئول سياسي نمايندگي حضرت امام در قرارگاه عملياتي كربلا مشغول و از سال ۱۳۶۱ تا پايان جنگ تحميلي در كنار رزمندگان غيور اسلام سعي به انجام تكليف خود به انقلاب نمودم.

 پس از هشت سال دفاع مقدس با تفكيك نيروهاي پنج‌گانه سپاه توفيق حاصل شد در نيروي زميني سپاه با سمت نمايندگي مقام معظم رهبري ادامه خدمت داده و پس از آن با عنايت خداوند متعال در نيروي مقاومت بسيج كه جوشيده از آحاد جامعه عزيز اسلامي و سپس در نيروي هوايي سپاه با همين عنوان افتخار نمايندگي حضرت امام روحي فدا و مقام معظم رهبري از سال ۶۵ لغايت ۸۵ را داشته‌ام.

 از سال ۸۵ تا۸۸به عنوان نماينده مقام معظم رهبري و سرپرست سازمان اوقاف مشغول به انجام تكليف شدم. »

حجت الاسلام والمسلمین حیدر مصلحی در سال ۱۳۸۸ و توسط محمود احمدی نژاد به عنوان وزیر پیشنهادی دولت برای وزارت اطلاعات به مجلس شورای اسلامی معرفی و در روز ۱۲ شهریور همان سال با کسب ۱۹۴رای موافق راهی وزارت اطلاعات شد.

وی در فروردین ۹۰ استعفا کرد. محمود احمدی نژاد با قبول استعفای وزیر اطلاعات، در حکمی وی را به عنوان «مشاور رییس‌جمهور در امور اطلاعاتی» منصوب کرد.
 پس از آنكه سايت‌هاي متعلق به دولت، از پذيرش استعفاي حجت‌الاسلام و المسلمين حيدر مصلحي از وزارت اطلاعات توسط احمدي‌نژاد خبر دادند، وي به دليل مخالفت مقام معظم رهبري با كناره‌گيري‌اش در وزارت اطلاعات ماندني شد بنابراین، حجت‌الاسلام والمسلمين مصلحي، همچنان در سمت وزارت اطلاعات به كار خود ادامه داد.

وي درباره سوابق علمي و تخصصي خود مي افزايد: « ضمن تحصيلات حوزوي و بهره‌مندي از اساتيدي همچون آيات عظام تبريزي(ره)، مكارم شيرازي، حاج آقاي مجتبي تهراني و مقام معظم رهبري حضرت آيت‌الله العظمي خامنه‌اي (دام‌ظله) در مؤسسه آموزشي امام خميني(ره) قم تحصيلات خود را در مقطع كارشناسي و كارشناسي ارشد با گرايش الهيات و معارف اسلامي به پايان رساندم.

در طول مدت حضور خود در سپاه نشريات و مجلاتي همچون فصل‌نامه مطالعات سياسي روز (ويژه هاديان سياسي بسيج) ماهنامه بصيرت بسيج با موضوعات سياسي و فرهنگي، فصل نامه نور انديشه ويژه طلاب حوزه‌هاي علميه، سراج بسيجي ويژه پايگاه‌هاي مقاومت بسيج و شميم معرفت كه ويژه مربيان عقيدتي بود را مديريت نمودم.

 در كنار موضوعات ذكر شده افتخار تدريس در دانشكده شهيد محلاتي(ره) قم را داشته‌ و همچنين با توجه به ارتباط نزديك با سازمان حفاظت اطلاعات و اطلاعات سپاه حضور مستمر در كميسيون‌هاي تخصصي، توجيه سياسي و بصيرت كاركنان را داشته‌ام.

سوابق اجرایی

۱٫ مسئول عقیدتی، سیاسی کمیته انقلاب اسلامی ـ تهران
۲٫ مسئول سیاسی بخش خارجی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم
۳٫ مسئول سیاسی نمایندگی حضرت امام (ره) قرارگاه کربلا سپاه ـ مناطق عملیاتی جنوب و غرب کشور
۴٫ نمایندگی حضرت امام (ره) در قرارگاه کربلا سپاه ـ مناطق عملیاتی جنوب و غرب کشور
۵٫ نمایندگی حضرت امام (ره) در قرارگاه خاتم سپاه ـ مناطق عملیاتی جنوب و غرب کشور
۶٫ نماینده ولی فقیه در نیروی زمینی سپاه ـ تهران ـ سپاه پاسداران
۷٫ نماینده ولی فقیه در نیروی مقاومت بسیج ـ تهران ـ سپاه پاسداران
۸٫ نماینده ولی فقیه در نیروی هوایی ـ تهران ـ سپاه پاسداران
۹٫ عضو شورای نمایندگان ولی فقیه در مناطق اهل سنت
۱۰٫رئیس شورای برنامه ریزی مدارس علمیه اهل سنت ۱۰
۱۱٫عضویت در گروه ۶+۵ اصولگرایان
۱۲٫عضو هیئت مرکزی نظارت شورای نگهبان ـ استان تهران و شهرتهران
۱۳٫نماینده ولی فقیه و سرپرست سازمان اوقاف و امور خیریه

لینک کوتاه : https://sinakhabar.ir/?p=879

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.