• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
9

بازماندگان تحصیلی از طریق مدرسه مجازی حمایت می‌شوند

  • کد خبر : 9536
  • 23 مهر 1401 - 10:36
بازماندگان تحصیلی از طریق مدرسه مجازی حمایت می‌شوند
سیناخبر- وزیر آموزش و پرورش از بازگرداندن بازماندگان از تحصیل به چرخه تعلیم و تربیت از طریق راه‌اندازی قرارگاه عدالت تربیتی و مدرسه مجازی ایران خبر داد.

یوسف نوری وزیر با اشاره به نحوه ساماندهی بازماندگان از تحصیل دوران شیوع کرونا، گفت: از حدود ۹۰۰ هزار نفر بازماندگان از تحصیل، حدود ۱۲۷ هزار نفر در فروردین و اردیبهشت که مدارس باز شده بودند به چرخه تعلیم و تربیت بازگردانده شدند، از سوی دیگر جلسه‌‎ای هم با معاون اول ریاست جمهوری پیرامون فعالسازی قرارگاه عدالت تربیتی داشتیم که آقای مخبر در این جلسه دستور داد تا بودجه لازم به منظور ساماندهی این بخش تامین شود.

نوری بیان کرد: هم‌اکنون تعدادی از بازماندگان از تحصیل بانوانی هستند که ازدواج کرده‌اند، اما ما باید با آن‌ها هم به طریقی ارتباط داشته باشیم تا از تحصیل باز نمانند بنابراین طرح فعالسازی قرارگاه عدالت تربیتی در راستای ساماندهی این افراد اجرا می‌شود.

وی تصریح کرد: در راستای استفاده از ظرفیت و ابزار‌های این زیست بوم جدید در حال راه اندازی مدرسه مجازی ایران در اپلیکیشن شاد هستیم تا بازماندگان از تحصیلی که به هیچ وجه امکان حضور در مدارس را ندارند در این محیط تحصیل کنند و برای آن‌ها مدرک هم صادر خواهیم کرد ضمن اینکه بخشی از کار هم از طریق شبکه آموزش صدا و سیما در حال انجام است که از ساعت ۱۴ به بعد بخشی از این نوع آموزش را پوشش می‌دهد.

این عضو کابینه دولت یازدهم اظهار کرد: آموزش و پرورش عزم جدی برای حمایت از بازماندگان از تحصیل دارد تا بتوانیم با روش‌های مذکور تاجایی‌که امکان دارد جمعیت این بخش را کاهش دهیم.

لینک کوتاه : https://sinakhabar.ir/?p=9536

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.